همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، کاخ سفید اعلام کرده‌است که در حال برنامه‌ریزی زمان گفت‌وگو در مورد رفح با اسرائیل است. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل موافقت کرده‌است که نشست ویژه در مورد رفح را دوباره برنامه‌ریزی کند. با این حال، لئو کانز، مسوول داکتران بدون مرز در […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، کاخ سفید اعلام کرده‌است که در حال برنامه‌ریزی زمان گفت‌وگو در مورد رفح با اسرائیل است. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل موافقت کرده‌است که نشست ویژه در مورد رفح را دوباره برنامه‌ریزی کند. با این حال، لئو کانز، مسوول داکتران بدون مرز در غزه نیز هر گونه حمله اسرئییل بر رفح را فاجعه‌بار و غیرانسانی خوانده که به گفته‌ی وی، منجر به تلفات انسانی گسترده در این منطقه خواهد شد.

رژیم اسرائیل همزمان با تشدید حملات هوایی بر نوار غزه، تهدید کرده‌است که بر منطقه رفح جایی که شمار زیادی از آواره‌گان فلسطنی در آنجا گیر مانده‌اند، حمله می‌کند. احتمال حمله زمینی این رژیم به این منطقه، واکنش‌هایی جهانی را برانگیخته‌ است. در تازه‌ترین مورد، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که گفت‌وگو در مورد عملیات نظامی اسرائیل در رفح جدی بوده و واشنگتن با تلبیب در حال برنامه‌ریزی برای تعیین زمان این گفت‌وگو است. سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل موافقت کرده‌است که نشست ویژه در مورد رفح را دوباره برنامه‌ریزی کند:«ما اکنون در حال کار بر روی یک تاریخ مناسب هستیم که برای هر دو طرف مفید باشد. این گفت‌وگو فوری و جدی است».

براساس گزارش‌ها قرار است نخست‌وزیر رژیم اسرائیل اوایل هفته آینده دو مقام ارشد این کشور را به هدف گفت‌وگو در مورد رفح به واشنگتن بفرستد. پیش از این، سفر این دو مقام اسرائیلی در اعتراض به وتو نکردن قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش‌بس در غزه توسط امریکا، از سوی نتانیاهو لغو شده بود: «امریکا از مواضع قاطع خود عقب‌نشینی کرده‌است و هیأت اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام امریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا صدمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دست‌یابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد».

گفتنی‌است که لغو سفر این هیأت اسرائیلی به واشنگتن، سبب ایجاد تنش میان نتانیاهو و بایدن شده‌است. این در حالی‌است که چند روز پیش کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا حرکت اسرائیل به‌سمت رفح با هر نوع عملیات نظامی را اشتباه خوانده بود. خانم هریس گفته بود که اگر اسرائیل با وجود مخالفت امریکا به حملات خود بر رفح ادامه دهد، واشنگتن در واکنش به این اقدام، ممکن است هر رویکردی را اتخاذ کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv