حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هشدار داد که یک بحران آوارگی در غزه و کرانه باختری در حال وقوع است. وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد که مداخلات نظامی کشورهای خارجی از منطقه باعث ناآرامی و آوارگی ‌شده‌است. در شصت‌ونهمین روز طوفان‌الاقصی، حملات هوایی گسترده رژیم اسرائیل به غزه ادامه دارد. در بمباران […]

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هشدار داد که یک بحران آوارگی در غزه و کرانه باختری در حال وقوع است. وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد که مداخلات نظامی کشورهای خارجی از منطقه باعث ناآرامی و آوارگی ‌شده‌است.

در شصت‌ونهمین روز طوفان‌الاقصی، حملات هوایی گسترده رژیم اسرائیل به غزه ادامه دارد. در بمباران این رژیم در رفح  ۲۸ فلسطینی به شهادت رسیدند. حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز (چهارشنبه، ۲۳ قوس) در سخنرانی خود در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو سوئیس، هشدار داد که یک بحران آوارگی در غزه و کرانه باختری در حال وقوع است و وظیفه داریم برای بازگشایی مرز رفح و ارسال کمک‌های انسانی برای غزه و کرانه باختری اقدام کنیم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سخنرانی خویش تصریح کرد که مداخلات نظامی و غیرقانونی قدرت‌های خارج از منطقه، باعث بی‌ثباتی و ناامنی و آوراگی در منطقه شده‌است. عبداللهیان تأکید کرد که هیچ فرد با وجدانی نمی‌تواند در مقابل جنایت رژیم اسرائیل در غزه خاموشی اختیار کند.

حسین امیر عبداللهیان افزود که  رژیم اشغال‌گر در حال ایجاد یک موج جدید آوارگی و افزودن میلیون‌ها نفر به جمعیت ۷ میلیونی آواره فلسطین است.

درهمین حال، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ‌می‌گوید که نبرد غزه به پایان روشن خود نزدیک است: نبرد غزه به‌دلیل مقاومت و پایداری افسانه‌ای مردم ما در غزه و مقاومت دلیرانه مجاهدان ما به پایان روشن خود نزدیک می‌شود. ملت و مقاومت فلسطین همچنان در حال به نمایش گذاشتن مبارزه و پایداری اسطوره‌ای در غزه هستند. نبرد طوفان‌الاقصی ضربه‌ای سخت و کاری به دشمن وارد کرد که پایه‌های این رژیم و سران نظامی و سیاسی آن را به لرزه انداخت. تمامی رنج و دردها در اذهان ما خواهد ماند و هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم و کسانی را که این جنایات را مرتکب شدند، نخواهیم بخشید.″

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد که از هرگونه توقف جنگ و جنایت در غزه استقبال می‌کنیم؛ اما هرگونه طرح در غیابت حماس در ارتباط به غزه توهمی بیش نیست: از هر طرح و ایده‌ای که به توقف جنگ و جنایات علیه مردم غزه منجر شود، استقبال می‌کنیم، هرگونه دل بستن به طرح‌ها و برنامه‌ها در غزه بدون حماس و دیگر گروه‌های مقاومت توهم و سرابی بیش نیست. همراه با تمامی طرف‌ها از جمله نهادهای بین‌المللی در تلاش برای تسریع در روند امدادرسانی به مردم غزه خواهیم بود ملت‌های عربی و اسلامی را به گسترش دامنه فعالیت‌های خود متناسب با حجم جنایات دشمن علیه غزه دعوت می‌کنیم.″

این درحالی‌است که منابع خبری از حمله پهپادی به نیروهای امریکایی در پایگاه الشدادی واقع در حسکه در جنوب سوریه خبر دادند.  پیش از این نیز، منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه نظامیان امریکا در میدان نفتی کونیکو در سوریه خبر داده بودند. المیادین گزارش داد که این دومین بار در کمتر از یک ساعت اخیر است که پایگاه نظامی امریکا در میدان نفتی کونیکو هدف حمله قرار می‌گیرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv