حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در آخرین روز گردهمایی رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از این کشور، بار دیگر از تحریم‌ها امریکا علیه این کشور انتقاد کرد و گفت که وزارت خارجه در کنار باز ماندن مسیر دیپلوماتیک برای رفع تحریم‌ها، همچنان به صورت جدی مسیر خنثاسازی تحریم‌ها را نیز دنبال می‌کند. در همین‌حال، […]

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در آخرین روز گردهمایی رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از این کشور، بار دیگر از تحریم‌ها امریکا علیه این کشور انتقاد کرد و گفت که وزارت خارجه در کنار باز ماندن مسیر دیپلوماتیک برای رفع تحریم‌ها، همچنان به صورت جدی مسیر خنثاسازی تحریم‌ها را نیز دنبال می‌کند.

در همین‌حال، کاخ سفید اعلام کرده که روش‌‌های مختلفی برای ارتباط با ایران دارد. از سویی‌هم، نماینده ویژه امریکا در امور ایران گفته که ترجیح‌شان در قبال برنامه هسته‌ای ایران گزینه دیپلماتیک است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است که کشورش روش‌های مختلفی برای ارتباط با ایران دارد. جان کربی تاکید کرده‌است که موضع امریکا در خصوص جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده‌است: ″برجام در حال‌حاضر در دستور کار نیست. ما بر آن متمرکز نیستیم. موضع ما در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده است. جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا معتقد است راه حل دیپلماتیک همچنان بسیار ارجیح است.

درهمین‌حال، رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران نیز در گفت‌وگو با رادیوی ملی امریکا  با اعلام اینکه ترجیح‌شان در قبال برنامه هسته‌ای ایران گزینه دیپلماتیک است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع از طریق سیاسی حل شود: ″ترجیح ما گزینه دیپلماتیک است و فکر می‌کنم که این واقعا ثابت شده است که مؤثرترین و پایدارترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است. اما ما برای بازدارندگی نیز مسیر مشخصی داریم.

در همین‌حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در آخرین روز گردهمایی رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از این کشور، بار دیگر از تحریم‌ها امریکا علیه این کشور انتقاد کرد و گفت که وزارت خارجه در کنار باز ماندن مسیر دیپلوماتیک برای رفع تحریم‌ها، همچنان به صورت جدی مسیر خنثاسازی تحریم‌ها را نیز دنبال می‌کند:در کنار باز بودن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه، وزارت امور خارجه همچنان به صورت جدی مسیر خنثاسازی تحریم‌ها را دنبال خواهد کرد″.

این در حالی‌است که ایران همواره تاکید دارد که اگر طرف امریکایی واقع‌ بینانه عمل کند، امکان دست‌یابی به‌توافق در ویانا وجود دارد. توافق مد نظر ایران، سندی است که تحریم‌‌ها به‌صورت حداکثری رفع و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره ‌مند شود.