اسامه حمدان یک مقام ارشد حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل در موضوع آزادی اسرا و تبادل آنان کارشکنی می‌کند. وی تأکید می‌کند که این رژیم مقاومت و میانجی‌گرها را در موضوع اسرا و گروگان‌ها زیر فشار گذاشته‌است. در سی‌و‌هشتمین روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و تشدید حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه، اسامه حمدان یک […]

اسامه حمدان یک مقام ارشد حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل در موضوع آزادی اسرا و تبادل آنان کارشکنی می‌کند. وی تأکید می‌کند که این رژیم مقاومت و میانجی‌گرها را در موضوع اسرا و گروگان‌ها زیر فشار گذاشته‌است.

در سی‌و‌هشتمین روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و تشدید حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه، اسامه حمدان یک مقام ارشد حماس رژیم اسرائیل را متهم می‌کند که در موضوع آزادی اسیران و تبادل آنان کارشکنی می‌‌کند. وی تأکید می‌کند که در حال حاضر هیچ فرمول نهایی برای تبادل اسیران که اهداف موردنظر را محقق کند، وجود ندارد. حمدان تأکید کرد تمام کسانی تصور می‌کنند که اشغال‌گران صهیونیست می‌توانند اراده مقاومت فلسطین را درهم بشکنند، مبتلا به توهم هستند:تا توافق نهایی تبادل اسیران، نمی‌توان بگوییم که ما به این تبادل نزدیک یا از آن دور هستیم. اسرائیل مقاومت و میانجی‌گرها را در موضوع اسیران و گروگان‌ها زیر فشار گذاشته‌است. تمام کسانی تصور می‌کنند که اشغال‌گران صهیونیست می‌توانند اراده مقاومت فلسطین را درهم بشکنند، مبتلا به توهم هستند″.

برخی از مسؤلان رژیم اسرئیل پیش از این اعلام کرده بودند که توافقی درخصوص آزادی اسیران حاصل نشده‌است؛ اما مذاکرات همچنان ادامه دارد. آنان تأکید می‌کنند که این رژیم برای دست‌یابی به توافقی گسترده تلاش می‌‌کند و حاضر به پرداخت بهای آن است.

درهمین حال، علی ابوشاهین عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از رویکرد اتحادیه عرب در قبال فلسطین و جنگ غزه به‌شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید که بهتر است این اتحادیه منحل شود: ″از آن‌جایی که اتحادیه عرب ناتوان از اتخاذ یک موضع حقیقی است که کمترین خواسته ملت فلسطینی را برآورده کند، ملتی که در معرض تجاوز خطرناک اسرائیل در غزه قرار دارد، از این‌رو بهتر است این اتحادیه منحل شود″.

ابوشاهین به شبکه فلسطین تأکید می‌کند که آن‌چه که در غزه جریان دارد، برخوردهای دوگانه‌ی امریکا، کشورهای غربی و سیاست یک‌ بام‌ و دو هوای آنان است: ″این حوادث همچنین چهره وحشی غرب برای کمک به رژیم صهیونیستی را نشان داد که برای سلطه بر منطقه و کنترل آن، انواع حمایت‌ها را از تل‌آویو انجام داده‌اند. واشنگتن توهم این را دارد که می‌تواند اراده ملت فلسطین را از طریق کمک به اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌ها و نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی درهم بشکند″.

این همه در حالیست که نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز (شنبه، ۲۰ عقرب) در ریاض برگزار شد. شرکت‌کنندگان این نشست حملات هوایی بر غزه را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv