در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی به حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه؛ دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سکوت غرب در قبال بمباران نوار غزه انتقاد کرد. دبیرکل سازمان عفو بین‌‌الملل تأکید کرد که برخورد دوگانه‌ی دولت‌‌های غربی تهدید بزرگ‌تری برای حقوق بشر محسوب می‌شود. با گذشته هر روز حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه شدت […]

در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی به حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه؛ دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سکوت غرب در قبال بمباران نوار غزه انتقاد کرد. دبیرکل سازمان عفو بین‌‌الملل تأکید کرد که برخورد دوگانه‌ی دولت‌‌های غربی تهدید بزرگ‌تری برای حقوق بشر محسوب می‌شود.

با گذشته هر روز حملات هوایی رژیم اسرئیل بر غزه شدت پیدا می‌کند. مقام‌های فلسطین می‌گویند که این رژیم در حملات هوایی مکان‌های غیرنظامی از جمله شفاخانه‌ها را هدف قرار می‌دهد، جای‌که به‌گفته‌ی این مقام‌ها هزاران زخمی این جنگ مدوا می‌شوند. این حملات تاکنون خشم بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را برانگیخته‌است، اما این رژیم هنوزهم در تشدید حملات خود به غزه، کاهش رونما نکرده‌است.

در همین حال، اگنس کالامار دبیرکل سازمان عفو بین‌‌الملل سکوت غرب در قبال بمباران نوار غزه و برخوردهای دوگانه با اوکراین و فلسطین را محکوم کرد: ″چیزی که اکنون مشاهده می‌کنیم رفتار دوگانه‌ی غرب در برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی است. اگر غرب ادعا می‌کند مردم اوکراین از سوی دولت روسیه مورد تهاجم قرار می‌گیرند چرا در همین زمانی‌که غزه بمباران می‌شود، در مورد مردم فلسطین چنین موضعی ندارند″.

جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی از بحران انسانی در نوار غزه، خواستار ارسال فوری تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌‌ها و خروج امن بیماران شد. وی از رژیم اسرائیل خواست که خویشتن‌داری حداکثری داشته و از غیرنظامیان محافظت کند:خصومت‌‌ها تأثیر وخیمی برای بیمارستان‌ها گذاشته و تلفات وحشت‌ناکی از غیرنظامیان و کادر درمان گرفته‌است. باید تجهیزات و لوازم ضروری، فوراً در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و بیمارانی که به خدمات پزشکی فوری نیاز دارند، به‌طور امن خارج شوند. ما در چنین شرایطی از اسرائیل می‌خواهیم که خویشتنداری حداکثری داشته و از غیرنظامیان محافظت کند″.

از سوی هم، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست خود برای پایان دادن به درگیری در غزه را تکرار کرد و خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر به مردم فلسطین در غزه شد: ″مجروحان نوار غزه باید به‌سرعت تحت مراقبت قرار گیرند و حفاظت از غیرنظامیان تضمین شود″.

همچنان، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس، می‌گوید که امریکا نمی‌‌خواهد شاهد درگیری مسلحانه در بیمارستان‌های غزه که جان غیرنظامیان را به خطر می‌‌اندازد، باشد: ″ما رایزنی‌هایی با نیروهای دفاعی اسرائیل در این زمینه داشته‌ایم. همچنین ایالات متحده به خروج شهروندان آمریکایی از غزه ادامه می‌دهد″.

این در حالیست که جمعیت هلال‌احمر فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرده که شفاخانه‌ «القدس»، دومین مرکز صحی بزرگ در غزه به‌‌دلیل کمبود سوخت و قطع برق، تعطیل شده‌است. جمعیت هلال‌احمر فلسطین گفته‌است از این‌که به این نقطه رسیده‌است عمیقاً متأسف است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv