امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بار دیگر از رویکرد اتحادیه اورپا در قبال ایران به‌شدت انتقاد کرده‌است. وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با مسوول سیاست اتحایده اروپا گفته که رفتار ماه‌‌های اخیر اتحادیه اروپا ادامه سیاست ناکارآمد رییس‌جمهور پیشین امریکا است. در همین‌حال، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایران […]

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بار دیگر از رویکرد اتحادیه اورپا در قبال ایران به‌شدت انتقاد کرده‌است.

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با مسوول سیاست اتحایده اروپا گفته که رفتار ماه‌‌های اخیر اتحادیه اروپا ادامه سیاست ناکارآمد رییس‌جمهور پیشین امریکا است. در همین‌حال، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها به منظور پیش‌برد موضوعات در دستورکار تلاش کنند.

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رویکرد این اتحادیه در قبال کشورش انتفاد کرده و گفته است که رفتار ماه‌‌های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیش امریکا است: ″رفتار ماه‌های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رییس‌جمهور سابق امریکاست که بیش از پیش تداوم استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه را اثبات می‌کند″.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، در خصوص تعاملات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که از سفر رییس آژانس به ایران استقبال می‌کند و هم‌چنان تاکید کرد که اگر آژانس غیرسیاسی عمل کند، امکان دست‌یابی به چهارچوبی باری حل‌وفصل موضوع وجود دارد: ″درحال برنامه‌ریزی برای سفر آژانس به تهران هستیم و ابتکارات مشترکی را در دستور کار داریم. اگر آژانس با نگاه فنی و غیر سیاسی عمل کند، امکان دستی‌ابی به چارچوبی برای حل‌وفصل موضوع وجود دارد″.

این در حالی‌است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعاهای رسانه‌های غربی درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که در جریان گزارش‌‌های برخی رسانه‌‌ها در مورد غنی‌سازی اورانیوم در ایران قرار دارد. آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که درباره نتایج فعالیت‎های راستی‌آزمایی اخیر با ایران در حال گفت‌وگو است و در صورت لزوم این مساله را به شورای حکام آژانس گزارش خواهد داد. پیش‌تر، خبرگزاری امریکایی بلومبرگ در گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند که چطور ایران اورانیوم را تا ۸۴ درصد غنی کرده‌است.