جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید که که کشورش تلاش می‌کند تا آتش‌بس ۶ هفته‌ای در نوار غزه ‌تأمین شود. در همین حال، عبدالله دوم، پادشاه اردن، نیز خواهان آتش‌بس فوری میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس شد. در یک‌صدوسی‌امین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه از جمله […]

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید که که کشورش تلاش می‌کند تا آتش‌بس ۶ هفته‌ای در نوار غزه ‌تأمین شود. در همین حال، عبدالله دوم، پادشاه اردن، نیز خواهان آتش‌بس فوری میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس شد.

در یک‌صدوسی‌امین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه از جمله رفح ادامه داشت.

جوبایدن، ‌رئیس‌جمهور امریکا، روز (دوشنبه، ۲۳ دلو) در نشست مشترک خبری با عبدالله دوم، پادشاه اردن، در قصر سفید تأکید کرد که کشورش تلاش می‌کند تا آتش‌بس دست‌کم برای ۶ هفته در نوار غزه برقرار شود و این اقدام بخشی از یک توافق گسترده‌تر است که شامل آزادی گروگان‌ها از نزد حماس می‌شود: «ایالات متحده روی توافقی برای آزادی گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس کار می‌کند. این توافق شامل توقف فوری جنگ دست‌کم برای ۶ هفته در نوار غزه است. غیرنظامیانی که در شهر جنوبی رفح که با مصر هم‌مرز است، باید محافظت شوند».

در همین حال، عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز خواهان آتش‌بس فوری میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاوممت فلسطین- حماس شد: «ما همین حالا به آتش‌بس دوامدار نیاز داریم. حملات زمینی اسرائیل بر منطقه پر ازدحام رفح واقع در جنوب غزه به یقین موجب ایجاد یک فاجعه انسانی دیگر می‌شود».

از سوی هم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امریکا خواسته‌است که به‌دلیل شمار زیاد تلفات غیرنظامیان در غزه، در مورد کمک‌های نظامی خود به رژیم اسرائیل تجدیدنظر کند. آقای بورل با اشاره به سخنان جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا که حملات اسرائیل به نوارغزه را بیش‌ از حد توصیف کرده بود، گفته‌است که مقام‌های امریکا بارها گفته‌‌اند که تعداد زیادی غیرنظامیان در غزه کشته می‌شوند: «اگر معتقد هستید که مردم زیادی کشته می‌شوند، باید سلاح کمتری فراهم کنید تا از کشته ‌شدن این همه نفر جلوگیری کنید».

این اظهارات ‌رئیس‌جمهور امریکا در حالی بیان شده‌است که رژیم اسرائیل در حال بررسی عملیات زمینی بر منطقه رفح است، جایی‌ که بیش از یک میلیون فلسطینی به دلیل حملات این رژیم پناه برده و در آن‌جا گیر مانده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv