شورای حقوق بشر سازمان ملل به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی اقدامات متجاوزانه رژیم اسراییل در نوار غزه و نقض حقوق فلسطینی ها در این منطقه رای مثبت داده است. به گزارش شبکه خبری المیادین، ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در این شورا خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای تحقیقات در زمینه جرایم رژیم اسراییل […]

شورای حقوق بشر سازمان ملل به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی اقدامات متجاوزانه رژیم اسراییل در نوار غزه و نقض حقوق فلسطینی ها در این منطقه رای مثبت داده است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در این شورا خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای تحقیقات در زمینه جرایم رژیم اسراییل در حق فلسطینی ها شده و آمادگی فلسطین را برای همکاری با کمیته، جهت معرفی طرفی که در حقیقت قوانین بین المللی را نقض می کند،‌ اعلام کرده است. این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل با واکنش تند رژیم اسراییل مواجه شده و وزارت خارجه این رژیم، این تصمیم را رد کرده است. اما جنبش حماس در بیانیه ای  ضمن استقبال از این تصمیم شورای حقوق بشر برای تشکیل کمیته حقیقت یاب در نوار غزه از جامعه بین الملل و دادگاه کیفری بین المللی خواسته است که اسراییل را بابت جرایم و نقض حقوق فلسطینی ها مورد محاکمه قرار دهد و بار دیگر از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.