نشست اضطراری سازمان همکاری کشورهای اسلامی دیروز(شنبه، ۲۰ عقرب) در شهر ریاض و به میزبانی عربستان سعودی با محوریت جنگ غزه برگزار شد. در این نشست، دولت ‌های مسلمان از دادگاه کیفری بین‌المللی خواستند تا حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را همچون جنایت جنگی مورد بررسی قرار دهد. نشست اضطراری سازمان همکاری کشورهای […]

نشست اضطراری سازمان همکاری کشورهای اسلامی دیروز(شنبه، ۲۰ عقرب) در شهر ریاض و به میزبانی عربستان سعودی با محوریت جنگ غزه برگزار شد. در این نشست، دولت ‌های مسلمان از دادگاه کیفری بین‌المللی خواستند تا حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را همچون جنایت جنگی مورد بررسی قرار دهد.

نشست اضطراری سازمان همکاری کشورهای اسلامی در شهر ریاض و به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد. رهبران کشور‌های عضو اتحادیه همکاری اسلامی خواهان ختم کشتار و جنگ در غزه شدند. امیر قطر در این نشست از سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به‌شدت انتقاد کرد و از سران‌ کشورهای اسلامی خواست که گام‌‌های بازدارنده برای توقف جنایت‌های این رژیم در غزه بردارند. امیر قطر هشدار داد که تداوم تجاوز رژیم اسرائیل و ارتکاب جنایت‌های نسل‌کشی به امنیت کشورهای منطقه نیز آسیب می‌‌رساند: ″جامعه بین‌المللی تاکنون هیچ اقدام لازم را برای توقف جنایات جنگی و کشتارها تحت ‌نام دفاع از خود و پایان‌ دادن به این جنگ تجاوزکارانه انجام نداده‌است. جامعه جهانی به‌گونه‌‌ای با اسرائیل رفتار می‌کند گویا جایگاه این کشور بالاتر از قوانین بین‌‌المللی است″.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفت که فاجعه انسانی در غزه نشان‌‌دهنده ناکامی شورای امنیت و جامعه جهانی است. وی تنها راه دست‌یابی به صلح و ثبات در منطقه را پایان دادن به اشغال، محاصره و شهرک‌سازی رژیم اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین دانست: ما بر محکومیت جنگ بی‌رحمانه‌ای که برادرانمان در فلسطین با آن روبه‌رو هستند و هزاران غیرنظامی، کودک، زن و سال‌خورده غیرمسلح در بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و مناطق مسکونی کشته شدند، تأکید می‌کنیم. کشتار غیرنظامیان در غزه، نشان‌دهنده معیارهای دوگانه جامعه جهانی در اجرای قوانین بشردوستانه بین‌المللی است″.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست تأکید کرد که فلسطینی‌ها با نسل‌کشی روبه‌رو هستند و از امریکا خواست به تجاوزات اسرائیل پایان دهد.

رجب طیب اردوغان خواهان برگزاری نشست بین‌المللی برای یافتن راه‌‌حل دایمی جنگ بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شد: آنچه ما در غزه نیاز داریم توقف چندساعته جنگ نیست، بلکه ما به یک آتش‌بس دایمی نیاز داریم″.

همچنان ابراهیم رئیسی، رئیس‌جهمور ایران، در این نشست از کشور‌های اسلامی خواست تا ارتش رژیم اسرائیل را درج فهرست سازمان‌های تروریستی کنند. وی امریکا را متهم کرد که با حمایت از رژیم اسرائیل در قتل و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین دست دارد. او بر رفع کامل محاصره غزه تأکید کرد و گفت که ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه باید مورد اتفاق تمام سران کشورهای اسلامی قرار گیرد. وی همچنان از کشورهای اسلامی خواست که در صورت ادامه درگیری و کمک متداوم امریکا به رژیم اسرائیل، به مردم فلسطین کمک کنند.

این در حالیست که سران کشورهای عربی و مسلمان در بیانیه‌ی پایانی این نشست بر لزوم شکست محاصره غزه و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به‌صورت فوری و همچنین توقف کشتار فلسطینی‌ها تأکید کردند و از کشورهای غربی خواستند به صادرات سلاح برای رژیم اسرائیل پایان دهند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv