آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳ میلادی با محوریت غزه برگزار شد. در این نشست، از گسترش حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه ابراز نگرانی‌شده و شماری از کشورها خواستار تامین آتش‌بس فوری در غزه شدند. دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در این نشست درخواست […]

آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳ میلادی با محوریت غزه برگزار شد. در این نشست، از گسترش حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه ابراز نگرانی‌شده و شماری از کشورها خواستار تامین آتش‌بس فوری در غزه شدند. دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در این نشست درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس فوری بشردوستانه را تکرار کرد و در مورد گسترش منطقه‌ای درگیری ها هشدار داد.

آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ میلادی در حالی برگزار شد که اعضای این شورا از گسترش جنگ رژیم اسرائیل در غزه به کرانه باختری و سایر نقاط خاورمیانه ابراز نگرانی کردند؛ اما امریکا، مخالف اصلی تامین آتش‌بس در غزه و توقف بمباران‌های بی وقفه رژیم اسرائیل بار دیگر اذعان کرد که به‌دنبال خاتمه این جنگ نیست؛ بلکه در پی جنگ با شدت کمتر است.

خالد محمدالخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در این نشست، درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس فوری بشردوستانه را تکرار کرد و در مورد گسترش منطقه‌ای درگیری‌ها به‌دلیل اشتباه محاسباتی ناشی از درگیری‌ها در سراسر خط آبی لبنان و اسرائیل هشدار داد: «وضعیت انسانی در نوار غزه در حال بدتر شدن است. حملات از عراق و سوریه، اکنون به‌صورت روزانه انجام می‌شود. حملات حوثی‌ها در دریای سرخ بر ناوبری بین‌المللی تاثیر می‌گذارد. بسیاری از فلسطینیان در کرانه باختری کشته شده‌اند. بسیاری از فلسطینی‌ها به‌ویژه در طولکرم و جنین بر اثر تیراندازی اسرائیل کشته شدند و تمام درگیری‌ها و خصومت‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود.

درهمین حال، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل با اشاره به جنایت‌های رژیم اسرائیل، گفت تمام خواسته‌های شورای امنیت مستلزم آتش‌بس است که اسرائیل از آن حمایت نکرده‌است. نماینده فلسطین خاطر نشان کرد که خشونت در نهایت پایان خواهد یافت، اما چگونه نسل کشی فراموش خواهد شد: «نباید اجازه داد که اسرائیل از عواقب حملاتش مصون بماند و اگر از فلسطینی‌ها انتظار می‌رود که از انتقام جویی بپرهیزند، باید عدالت ملموس برقرار شود».

از سوی هم، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در این نشست گفت که خشونت اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مدت‌ها قبل از هفتم اکتبر وجود داشته است .سفیر روسیه تاکید کرد که فوری‌ترین کار در حال حاضر توقف خونریزی است؛ اما این امر با مخالفت شدید امریکا مواجه شده‌است: «با تاسف که تلاش‌ها و پیشنهادهای آتش‌بس همه‌جانبه و حتی به خاطر کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای اعضای شورای امنیت سازمان ملل هرباری توسط ایالات متحده امریکا به چالش کشیده می‌شود. سیاست حمایتگرانه‌ی واشنگتن از متحد منطقه‌ای‌اش اسرائیل روند صلح و ثبات در شرق میانه را تحت شعاع قرار داده‌است».

این در حالی‌است که نماینده چین در سازمان ملل متحد در این نشست نیز گفت که با محاصره غزه و مجازات دسته‌جمعی، خشونت‌ها ادامه خواهد داشت. نماینده چین تاکید کرد که بمباران غزه توسط رژیم اسرائیل امدادرسانی بشردوستانه سازمان ملل را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv