رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که مردم فلسطین مالک و صاحب سرزمین خود هستند. وی می‌گوید که نزدیک به ۸۰ سال است که مردم غزه قتل عام می‌شوند و سرزمینشان اشغال شده‌است. بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با ولادیمیر سولوویف رئیس اتحادیه خبرنگاران روسیه با اشاره به تحولات غزه تأکید کرد که مردم فلسطین […]

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که مردم فلسطین مالک و صاحب سرزمین خود هستند. وی می‌گوید که نزدیک به ۸۰ سال است که مردم غزه قتل عام می‌شوند و سرزمینشان اشغال شده‌است.

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با ولادیمیر سولوویف رئیس اتحادیه خبرنگاران روسیه با اشاره به تحولات غزه تأکید کرد که مردم فلسطین مالک و صاحب سرزمین خود هستند و سرزمینشان اشغال شده‌است و نزدیک به هشتاد سال است که قتل عام می‌شوند: «بر اساس اصول اخلاقی و قانونی شناخته‌شده، شما حق دارید از نیروی نظامی برای دفاع از خود در برابر دشمنی که به سرزمین شما حمله کرده‌است، استفاده کنید. مردم فلسطین مالک و صاحب سرزمین خود هستند، آنها سرزمینشان اشغال شده‌است و نزدیک به هشتاد سال است که قتل عام می‌شوند».

وی در بخشی از سخنانش تأکید کرد که کشتار مردم بی‌گناه غزه و نسل‌کشی در این منطقه هیچ توجیهی ندارد. به گفته وی، مردم فلسطین در دفاع مشروع از خود در برابر یک متجاوز قرار دارند: «ما نمی‌توانیم در مورد غزه به تنهایی صحبت کنیم، زیرا غزه بخشی از مسأله فلسطین است. اسرائیل رژیمی اشغالگر و متجاوز است و فلسطینی‌ها را می‌کشد فقط به علت اینکه آنها از خود دفاع می‌کنند. هیچ توجیهی، نه قبلا و نه در حال حاضر، برای اسرائیل به منظور استفاده از زور و قدرت نظامی علیه فلسطینی‌هایی که از خود دفاع می‌کنند، وجود ندارد».

در همین حال، معاون رئییس‌جمهور امریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد. کامالا هریس، از رژیم اسرائیل خواست تا با فراهم‌ کردن امکان ورود کمک‌های بشردوستانه بیش‌تر به این باریکه محاصره‌شده به آن‌چه شرایط غیرانسانی و فاجعه انسانی در غزه خوانده است، پایان دهد: «مردم غزه گرسنه‌گی می‌کشند. شرایط در آنجا غیرانسانی است و انسانیت ایجاب می‌کند که وارد عمل شویم. با توجه به شدت بالای مصیبتی که در غزه وجود دارد باید یک آتش‌بس فوری دستکم ۶ هفته‌ای برقرار شود. اسرائیل بدون هیچ بهانه‌ای اجازه دهد که کمک‌های بیشتری وارد غزه شود».

این در حالی‌است که وزیران امور خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست مشترک با نمایندگان مصر، اردن و مغرب در پایان اجلاس خود در ریاض با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تجاوز رژیم اسرائیل به غزه و آغاز امدادرسانی به فلسطینی‌ها شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv