اتحادیه اروپا از حملات احتمالی زمینی ارتش رژیم اسرائیل به رفح هشدار داده‌است. مسئول سیاست خارجی این اتحادیه می‌گوید که این اقدام وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را وخیم‌تر می‌کند. وی از رژیم اسرائیل خواست که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد. در همین حال، وزیر خارجه آلمان هشدار داد که حمله به رفح در […]

اتحادیه اروپا از حملات احتمالی زمینی ارتش رژیم اسرائیل به رفح هشدار داده‌است. مسئول سیاست خارجی این اتحادیه می‌گوید که این اقدام وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را وخیم‌تر می‌کند. وی از رژیم اسرائیل خواست که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد. در همین حال، وزیر خارجه آلمان هشدار داد که حمله به رفح در نوار غزه سبب بروز فاجعه انسانی می‌شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از حملات هوایی رژیم اسرائیل به رفح هشدار داد که این اقدام وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را وخیم‌تر می‌کند. بورل از اسرائیل خواست که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد، زیرا به گفته وی، حمله نظامی وضعیت فاجعه‌بار انسانی را بدتر می‌کند و مانع ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه می‌شود: «اتحادیه اروپا در مورد برنامه‌های رژیم اسرائیل برای عملیات زمینی احتمالی در رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر پناه گرفته‌اند، بسیار نگران است».

وی همچنان بر حفاظت از غیر نظامیان تأکید کرد گفت که غیر نظامیان که در رفح گیر مانده‌اند باید حمایت شوند: «اتحادیه اروپا بر اهمیت تضمین حفاظت از همه غیرنظامیان در هر زمان مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی و احترام به حکم ۲۶ جنوری دیوان دادگستری بین‌المللی که از لحاظ قانونی الزام‌آور است، تأکید می‌کند».

در همین حال، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شد و تأکید کرد که وضعیت در رفح به‌طور فزاینده‌ای نگران‌کننده است: «در حالی که آلمان از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس حمایت می‌کند، از تل آویو انتظار دارد که قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ما به مناطق امن برای بیش از یک میلیون نفر که در رفح پناه گرفته‌اند، نیاز داریم».

وزیر خارجه آلمان همچنان هشدار داد که حمله به رفح در نوار غزه سبب بروز فاجعه انسانی می‌شود: «ما نه تنها به مسیرهای فرار امن؛ بلکه به مکان‌های امن در درازمدت با زیرساخت‌های لازم نیاز داریم. اگر در مکانی امکانات برای تغذیه، آب آشامیدنی و مراقبت پزشکی وجود نداشته باشد، آن مکان امن نیست. بالاتر از همه، یک توقف بشردوستانه در درگیری‌ها مورد نیاز است».

این در حالی‌است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. این طرح با محکومیت‌ها و نگرانی‌های گسترده جهانی مواجه شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv