مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که طرح رژیم اسرائیل برای نابودی حماس بی‌اثر بوده و باید گفت‌وگوهای صلح آغاز شود. بورل می‌گوید که به‌رغم مخالفت رژیم اسرائیل، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر برای دست‌یابی به راه‌حل دو دولت تلاش کنند. در یک‌صدونهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر بخش‌هایی از شهز غزه […]

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که طرح رژیم اسرائیل برای نابودی حماس بی‌اثر بوده و باید گفت‌وگوهای صلح آغاز شود. بورل می‌گوید که به‌رغم مخالفت رژیم اسرائیل، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر برای دست‌یابی به راه‌حل دو دولت تلاش کنند.

در یک‌صدونهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر بخش‌هایی از شهز غزه حملات هوایی انجام دادند. بر اساس گزارش‌ها، مقاومت فلسطین در منطقه خان ‌یونس سخت‌ترین ضربه به ارتش رژیم از زمان عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون وارد کرده‌است.

درهمین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این اتحادیه باید راه‌حل دو کشور را علی‌رغم مخالفت اسرائیل دنبال کند. بورل در گردهمایی ماهانه‌ای وزیران خارجه‌ی اتحادیه اروپا با اشاره به هدف رژیم اسرائیل مبنی بر نابودی حماس به خبرنگاران گفته‌است که این شیوه‌ای که آنان برای از بین بردن حماس در پیش گرفته‌اند، راهش نیست و با این کار نفرت نسل‌ها ادامه پیدا کند: «به جز این، آن‌ها چه راه‌حلی دیگر در نظر دارند. آیا می‌خواهند تمام فلسطینی‌ها را از خاک‌شان بیرون کنند؟ همه‌شان را می‌کشند؟ این شیوه از بین بردن حماس نیست که آن‌ها تعقیب می‌کنند. آن‌ها تخم نفرت را در نسل‌های بعدی می‌کارند».

بورل در بخشی از سخنان‌اش گفته‌است که می‌خواهد تلاش‌های بین‌المللی را برای ایجاد مسالمت‌آمیز کشور فلسطینی در کنار رژیم اسرائیل ادامه دهد: «صلح ‌و ثبات نمی‌تواند تنها با ابزار نظامی و تنها با استفاده این چنینی از ابزار نظامی ‌تأمین شود. اوضاع از این بدتر ممکن نیست. ما به تلاش‌های خود برای محقق شدن کشوری فلسطین ادامه خواهیم داد».

مسأله راه‌حل دو کشور در حالی مطرح می‌‎شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، به ‌صراحت با این پیشنهاد مخالفت کرده‌است. سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز گفته‌است که هیچ راهی برای حل چالش‌های امنیتی رژیم اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی وجود ندارد.

از سوی هم، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل و دولت جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا مسئول کشتار مردم غزه هستند: «دشمن در ادامه تجاوزهایش علیه نوار غزه، دست به کشتارهایی در خان یونس زده‌است. بر خلاف ادعاهای دشمن صهیونیستی و دولت امریکا، هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد. بعد از ۱۰۹ روز جنگ و جنایت، نه ملت فلسطین سرزمین خود را ترک کرده، نه مقاومت تسلیم شده‌است و نه اسیران دشمن آزاد شدند».

این عضو ارشد جنبش حماس تأکید می‌کند که عملیات طوفان‌الاقصی اقدامی ضروری برای مواجهه با توطئه‌ها برای نابودی قضیه فلسطین بود: «ما رژیم صهیونیستی و دولت بایدن را مسئول جنایت‌ها و کشتار ملت فلسطین در نوار غزه می‌دانیم. امریکا بر نظامی کردن دریای سرخ به‌منظور حمایت و پشتیبانی از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین اصرار دارد».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده‌است که شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل به نوارغزه تاکنون به ۲۵ هزار و ۲۹۵ شهید و ۶۳ هزار زخمی افزایش یافته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv