اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بیشتر برای کمک به غزه شدند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که کریدور دریایی قبرس را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه راه اندازی خواهند کرد. کمیسیون اروپا، قبرس، امریکا، انگلیس، امارات و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به هدف ارائه میزان مناسبی […]

اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بیشتر برای کمک به غزه شدند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که کریدور دریایی قبرس را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه راه اندازی خواهند کرد.

کمیسیون اروپا، قبرس، امریکا، انگلیس، امارات و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به هدف ارائه میزان مناسبی از کمک‌ها، هیچ جایگزین معنادار دیگری برای مسیرهای زمینی در مصر و اردن برای ارسال کمک به مردم غزه وجود ندارد. اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این اتحادیه، امریکا، امارات و قبرس به طور مشترک کریدور دریایی قبرس را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه راه اندازی خواهند کرد: «بر لزوم ایجاد گذرگاه‌های بیشتر توسط اسرائیل به‌منظور رسیدن کمک‌های بیشتر به غزه از جمله در شمال این باریکه و کاهش محدودیت‌های گمرکی در راستای تسهیل انتقال بیشتر کمک‌های انسانی نجات‌بخش تأکید می‌کنیم. به هدف ارائه میزان مناسبی از کمک‌ها، مسیرهای زمینی در مصر و اردن بهترین مسیرها است».

در همین حال، کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که شهروندان بی‌گناه فلسطینی به کالاها و مواد غذایی اساسی نیاز دارند، گفت که در نوار غزه بحران انسانی در حال وقوع است: «ما شاهد نیاز شهروندان بی‌گناه فلسطینی به مواد غذایی و کالاهای اساسی مثل غذا، آب و کمک‌های پزشکی هستیم. به همین دلیل، ما خواهان ارسال کمک‌های بیشتیر هستیم؛ زیرا در غزه بحران انسانی در حال وقوع است».

این درحالی‌است که امریکا طی چند روز اخیر از طریق هوا کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را ارسال کرد که فلسطینی‌ها ارسال این کمک‌ها را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم اسرائیل و بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تأکید می‌کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv