انتونیو گوتیرش، دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر خواستار قطع جنگ و تأمین آتش‌بس فوری در غزه شد. دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که زمان آتش‌بس فوری بشردوستانه فرا رسیده‌است. در یک‌صدوشصت‌ونهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل برای ششمین روز، مجتمع بیمارستانی الشفاء در شمال غزه را تحت محاصره و حمله […]

انتونیو گوتیرش، دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر خواستار قطع جنگ و تأمین آتش‌بس فوری در غزه شد. دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که زمان آتش‌بس فوری بشردوستانه فرا رسیده‌است.

در یک‌صدوشصت‌ونهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل برای ششمین روز، مجتمع بیمارستانی الشفاء در شمال غزه را تحت محاصره و حمله قرار داده‌اند. همچنان روز (یک‌شنبه، ۵ حمل) از ساعات بامدادی مناطق مختلف نوار غزه، به‌ویژه شهر رفح شاهد حملات هوایی این رژیم بود. جنگنده‌های این رژیم یک خانه مسکونی در شمال شرق رفح را بمباران کردند که منجر به زخمی شدن ۳ فلسطینی شده‌است. جنگنده‌های این رژیم همچنان منطقه «میراج»، «حی‌البصره» و اطراف میدان «حیدر» در شهر رفح را نیز به‌شدت هدف حمله قرار دادند.

در همین حال، انتونیو گوتیرش، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز (شنبه، ۴ حمل) در جریان سفرش به دروازه ورودی غزه باردیگر خواستار تأمین آتش‌‍بس فوری و ورود کمک‌های بشری به غزه شد. دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که جهان به اندازه کافی وحشت‌های جنگ را دیده‌است: «زنان، کودکان و مردان فلسطینی در نوار غزه در یک کابوس بی‌وقفه گیر مانده‌اند. مردم غزه با گرسنگی مفرط دست‌وپنجه نرم می‌کنند. من صدای اکثریت قریب به اتفاق جهان را بازتاب می‌دهم که به اندازه کافی جنگ و مصیبت را دیده‌اند».

دبیر کل سازمان ملل متحد در عین حال تأکید کرد که هیچ چیزی مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند: «جوامع نابود شدند، خانه‌ها ویران شدند، همه خانواده‌ها و نسل‌ها نابود شدند. شکستگی و سنگ‌دلی، همه اینها واضح است».

لاری‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح برای مردم غزه فراهم می‌شود؛ اما سازمان‌های امدادرسان گفته‌اند که این کمک‌ها برای جمعیت تقریباً ۲.۴ میلیون تن این منطقه کافی نیست: «صف طولانی از لاری‌های امدادرسان در یک طرف دروازه در حالی متوقف شده‌اند که مردم نوار غزه از گرسنگی مفرط رنج می‌برند. این وضعیت یک خشم اخلاقی است».

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنان می‌گوید وحشتناک است که فلسطینی‌ها در غزه ماه رمضان را با بمب‌های اسرائیلی تجلیل می‌کنند: «وحشتناک است که فلسطینی‌ها در غزه پس از ماه‌ها رنج، ماه رمضان را با بمب‌های اسرائیلی که در حال فرود آمدن هستند و شلیک گلوله و توپخانه تجلیل می‌کنند. می‌دانم که بسیاری از مردم غزه افطار مناسب ندارد و از این موضوع عمیقأ ناراحت هستم».

این در حالی‌است که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ رژیم اسرائیل تاکنون ۳۲ هزار ۱۴۲ تن شهید و ۷۴ هزار ۴۱۲ تن دیگر زخمی شده و همچنان بیش از ۸ هزار پیکر شهدا زیر آوار ساختمان‌ها مانده؛ شهدایی که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv