محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت توقف جنگ در غزه و تجاوز رژیم اسرائیل در کرانه باختری و قدس تأکید کرد. وی همچنان بر ضرورت خروج نیروهای رژیم اسرائیل از غزه و آغاز به کار دولت فلسطین در غزه همانند کرانه باختری نیز تأکید کرد. در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه، […]

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت توقف جنگ در غزه و تجاوز رژیم اسرائیل در کرانه باختری و قدس تأکید کرد. وی همچنان بر ضرورت خروج نیروهای رژیم اسرائیل از غزه و آغاز به کار دولت فلسطین در غزه همانند کرانه باختری نیز تأکید کرد.

در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه، رسانه‌های فلسطینی گزارش داده‌اند، در پی حملات جداگانه نیروهای رژیم اسرائیل در منطقه الشجاعیه نزدیک به غزه، ۱۷ فلسطینی و در کمپ مهاجرین المغازه ۸ فلسطینی شهیده شده‌اند. براساس گزارش‌ها، نیروهای این رژیم هم‌چنان شفاخانه‌ها، مراکز صحی و خانه‌های مردم عام را پی‌هم هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و گفت که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و به‌رسمیت شناختن هرچه بیشتر کشور فلسطین امر ضروری است. وی همچنان بر ورود کمک‌های بشری به سراسر نوار غزه نیز تأکید کرد: «ما بر ضرورت مداخله جامعه جهانی به‌منظور ایجاد مکانیسمی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به سراسر نوار غزه و ممانعت از کوچاندن ساکنان آن تأکید داریم».

از سوی هم، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأکید کرد اگر دیوان بین‌المللی کیفری در تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه آن هم فقط از هفتم اکتبر تاکنون جدی باشد، چندین دهه سرش شلوغ خواهد بود. وی می گوید که برای جنایت‌های رژیم اسرائیل می‌شود دایره المعارف نوشت. وی تصریح کرد گزارش مربوط به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه، تنها گویای سرسوزنی از کوه جنایت‌ها و نسل‌کشی است که تاکنون رخ داده‌است: «من در گزارش خود، درباره تعداد کلمات محدودیت دارم. محدودیت‌های بسیار سختی درباره تعداد کلمات گزارش وجود دارد. اگر این محدودیت نبود ما می‌توانستیم یک دائره المعارف درباره گفته‌ها و اقدامات عملی بنویسیم. این حرفم فقط برای تمثیل نیست؛ بلکه جدی است. اگر دیوان بین‌المللی کیفری در تحقیقات درباره اقدامات اسرائیل در غزه آن هم فقط از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون جدی باشد، چندین دهه سرش شلوغ خواهد بود».

این در حالیست که دیوان بین‌المللی دادگستری به اتفاق آرا به رژیم اسراییل دستور داده که به هدف جلوگیری از قحطی در غزه امکان ورود بدون مانع کمک‌ها را به مردم فلسطین فراهم کند. به گزارش رویترز دیوان بین‌المللی دادگستری گفته که مردم فلسطین در بدترین شرایط در غزه زندگی می‌کنند. دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم اسرائیل گفته که تا یک‌ماه دیگر درباره اجرای این دستورها به این دادگاه گزارش دهد. این دستور جدید دادگاه از سوی افریقای جنوبی به عنوان بخشی از پرونده جاری این کشور که اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم می‌کند، درخواست شده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv