آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل باردیگر اعلام کرد که آتش‌بس در غزه یک ضرورت است. دبیرکل سازمان ملل همچنان گفت که اجماع بین‌المللی وجود دارد که هرگونه تهاجم زمینی رژیم اسرائیل بر رفع می‌تواند فاجعه‌بار باشد. در ادامه درخواست‌های مشترک جامعه جهانی برای آتش‌بس در غزه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست خبری […]

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل باردیگر اعلام کرد که آتش‌بس در غزه یک ضرورت است. دبیرکل سازمان ملل همچنان گفت که اجماع بین‌المللی وجود دارد که هرگونه تهاجم زمینی رژیم اسرائیل بر رفع می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

در ادامه درخواست‌های مشترک جامعه جهانی برای آتش‌بس در غزه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست خبری خود در اردن، گفت که در حال حاضر اجماع فزاینده‌ای را در سطح جامعه بین‌المللی شاهد اند تا به اسرائیلی‌ها بگوید که آتش‌بس یک ضرورت است: «آتش‌بس برای حفظ جان مردم غزه امری کاملاً اساسی است؛ بنابراین ما بر ضرورت این آتش‌بس پافشاری کرده‌ایم. در اوایل صدای ما نسبتاً تنها بود. اما اکنون ما هر روز شاهد این هستیم که جامعه بین‌الملل هم این موضوع را بیشتر به رسمیت می‌شناسد».

دبیرکل سازمان ملل همچنان تأکید کرد که در مورد فاجعه‌بار بودن هرگونه تهاجم رژیم اسرائیل بر رفح اجماع بین‌المللی وجود دارد: «اجماع فزاینده‌ای برای اینکه به وضوح به اسرائیلی‌ها بگوید که هرگونه تهاجم زمینی به رفح می‌تواند به مصیبتی فاجعه‌بار باشد و من قویاً امیدوارم که این اجماعی که در سطح بین‌المللی در حال ظهور است، اسرائیل را وادار به تأمل کند و از آن‌چه که ممکن است فاجعه‌ای غم‌انگیز باشد، اجتناب کند».

از سوی هم، سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت که همه ملت یمن از همه اقشار در برابر ائتلاف متجاوز به رهبری امریکا ایستادند: «همه گروه‌های مردم روحانیون علما دانشگاهیان و دانش‌آموزان مدارس کشاورزان، شهرها و روستاها و مردم ما حرکت کردند برای ایستادگی با تجاوز با اخلاص و مقاومت، و در پشت آن‌ها خانواده‌های‌شان حضور داشتند که صبوری کردند و این ایستادگی در مقابل تجاوزی که به کشور ما شد هزاران نفر به شهادت رسیدند . حماسه‌آفرینی کردند ایثار کردند که در تاریخ جاودانه ماندند و این مکتبی شد برای نسل‌های آینده».

دبیرکل انصارالله یمن همچنان افزود که تجاوز علیه یمن در چارچوب طرح امریکایی، اسرائیل و انگلیسی صورت گرفت که هدف آن از بین بردن مسأله فلسطین بود: «تجاوز علیه کشور ما بدون هیچ توجییه بود و وحشیانه برای اهدافی خطرناک با نظارت امریکا در چارچوب طرح امریکایی اسرائیلی و انگلیسی با اجرای ائتلاف انجام شد. تجاوز به کشور ما یک طرح فراگیر بود برای تحرک در منطقه که آنرا تحت رهبری دشمن اسرائیلی سازگاری کنند و مسأله فلسطین را از بین ببرند و هدف توامندسازی اسرائیل بود».

این درحالیست که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که آمار شهدا در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ تن و زخمی‌ها به ۷۴ هزار و ۶۹۴ تن رسیده‌است. به گفته این وزارت، شماری از قربانیان همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv