سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، بر لزوم مشارکت بازیگران خارجی تأثیرگذار از جمله ایران در روند پایان دادن به درگیری های مرگبار در سوریه تأکید کرده است. لاوروف این اظهارات را سه شنبه در پاسخ سؤالی درباره اظهارات اخیر ضد ایرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بیان کرده است. وی گفته است حل مشکلایت خاورمیانه […]

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، بر لزوم مشارکت بازیگران خارجی تأثیرگذار از جمله ایران در روند پایان دادن به درگیری های مرگبار در سوریه تأکید کرده است.

لاوروف این اظهارات را سه شنبه در پاسخ سؤالی درباره اظهارات اخیر ضد ایرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بیان کرده است. وی گفته است حل مشکلایت خاورمیانه و شمال افریقا مستلزم مشارکت بازیگران خارجی موثر بر اوضاع عینی  است. او همچنان از ایران به عنوان هسته گروه بین المللی حمایت از سوریه یاد کرده است. این درحالیست که دونالد ترامپ در نطق یکشنبه خود در جمع سران کشورهای عربی در ریاض پایتخت سعودی از ایران به عنوان «بزرگترین حامی تروریسم» در جهان یادکرد و با طرح این ادعا که نقش ایران در سوریه از فاجعه بارترین مداخلات بوده است، خواستار انزوای ایران شد.