وزارت دفاع رژیم اسراییل اعلام کرده است که درباره کشته شدن یک خبرنگار فلسطینی در جریان درگیری های روز جمعه در مرز غزه تحقیق می کند. یاسر مرتجی، خبرنگار و عکاسی که برای یک آژانس خبری در غزه کار می کرد، روز جمعه هدف تیراندازی سربازان اسراییلی قرار گرفت و در بیمارستان جان باخت. جمعه […]

وزارت دفاع رژیم اسراییل اعلام کرده است که درباره کشته شدن یک خبرنگار فلسطینی در جریان درگیری های روز جمعه در مرز غزه تحقیق می کند.

یاسر مرتجی، خبرنگار و عکاسی که برای یک آژانس خبری در غزه کار می کرد، روز جمعه هدف تیراندازی سربازان اسراییلی قرار گرفت و در بیمارستان جان باخت. جمعه گذشته، در دومین هفته اعتراض ها در مرز غزه، به گفته منابع فلسطینی نه تن به شهادت رسیدند و صدها تن دیگر زخم برداشتند. با این حال، رسانه های اسراییلی به نقل از سخنگوی ارتش این کشور گزارش کرده اند که درباره مرگ خبرنگار شهید شده تحقیق خواهد شد. در بیانیه ای وزارت دفاع رژیم اسراییل آمده است که سربازان این رژیم عمدا به خبرنگاران شلیک نمی کنند و این موضوع را بررسی خواهند کرد. ازجمعه گذشته، سی مارچ، تاکنون در اعتراض های مرزی در غزه دستکم بیست و هشت فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به دوهزار تن دیگر زخمی شده اند.