آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواهان آن شده است که نیروهای این سازمان در سرزمین های فلسطینی اشغال شده از طرف رژیم اسراییل تقویت شوند. آقای گوترش گفته است در صورت تقویت نیروهای سازمان ملل در این اراضی، از فلسطنیان ساکن این مناطق بهتر می شود محافظت کرد. دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به مجمع […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواهان آن شده است که نیروهای این سازمان در سرزمین های فلسطینی اشغال شده از طرف رژیم اسراییل تقویت شوند.

آقای گوترش گفته است در صورت تقویت نیروهای سازمان ملل در این اراضی، از فلسطنیان ساکن این مناطق بهتر می شود محافظت کرد. دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به مجمع عمومی این سازمان پیشنهاد کرده است که نیرویی نظامی یا نیروی پلیسی از طرف سازمان ملل به اراضی اشغالی اعزام شود تا از غیرنظامیان فلسطینی محافظت کند. یکی دیگر از پیشنهادهای او این است که ناظران حقوق بشری بیشتری در آنجا مستقر شوند. این درحالیست که در تظاهرات روز جمعه فلسطینیان در نوار غزه، نظامیان رژیم اسراییل دو فلسطینی را دیگر را نیز به شهادت رساندند و نزدیک به سه صد تن دیگر از تظاهرات کنندگان را زخمی ساختند. از زمان آغاز جنبش موسوم به “راهپیمایی بازگشت” در ماه مارچ دو هزار و هجده میلادی تاکنون شمار شهدا و زخمیان فلسطینی به دست نظامیان رژیم اسراییل به بیش از یکصدو هتفاد شهید و هزاران زخمی رسیده است.