در بیست‌و‌هفتمین روز طوفان‌الاقصی حمله صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی ادامه داشت و در بمباران جدید ارتش رژیم اسرائیل، در اردوگاه جبالیا در غزه، ۱۹ تن شهید شدند و فعالیت ۱۶ بیمارستان در غزه به‌گونه‌ی کامل متوقف شد. همچنان، یک فروند پهپاد اسرائیلی از سوی مقاومت‌گران سرنگون شد. مناطق مختلف نوار غزه در بیست‌و‌هفتمین روز جنگ […]

در بیست‌و‌هفتمین روز طوفان‌الاقصی حمله صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی ادامه داشت و در بمباران جدید ارتش رژیم اسرائیل، در اردوگاه جبالیا در غزه، ۱۹ تن شهید شدند و فعالیت ۱۶ بیمارستان در غزه به‌گونه‌ی کامل متوقف شد. همچنان، یک فروند پهپاد اسرائیلی از سوی مقاومت‌گران سرنگون شد.

مناطق مختلف نوار غزه در بیست‌و‌هفتمین روز جنگ غزه، زیر حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و توپ‌خانه‌های این رژیم نیز مناطق الزیتون، الکرامه و بیت‌ حانون را گلوله‌باران کردند. همچنان، درگیری‌های شدید در محورهای مختلف در شمال غزه بین مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی ادامه دارد. این درگیری‌ها در شرق محله الزیتون، شرق خان ‌یونس و شمال غرب غزه و اطراف شهرک نتساریم متمرکز است. دفتر رسانه‌ی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۱۶ بیمارستان در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از خدمت خارج شدند. همچنان، ۳۲ مرکز پزشکی و درمانی از مجموع ۵۲ مرکز خدمات اولیه پزشکی در غزه نیز از خدمت خارج شدند.

از سوی هم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در سفر منطقه‌ای خویش با رهبران قطر و ترکیه درباره توقف حملات رژیم صهیونیستی رایزنی کرده‌است.

درهمین حال، رئیس‌جمهور امریکا روز (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) گفت که فکر می‌کند به توقف بشردوستانه جنگ اسرائیل و حماس نیاز است: من فکر می‌کنم که ما به یک توقف نیاز داریم. توقف به این معناست که برای بیرون کردن زندانیان زمان داده شود.″

کاخ سفید اندکی بعد تصحیح کرد که اشاره بایدن به گروگان‌ها بود، نه زندانیان. این درحالیست که ایالات متحده به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری شده بود، رای منفی داد.

همزمان، پاپ‌ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) گفت راهکار دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی راه‌حلی برای جنگ کنونی در فلسطین است: آنها باید کنار هم زندگی کنند. راه معقول همانا طرح دو دولت است. این جنگ می‌تواند پایان بسیاری چیزها و زندگی بسیاری از انسان‌ها باشد. از آتش‌بس و ایجاد یک دهلیز برای ارسال کمک‌های بشری به غزه حمایت می‌کنم.″

این درحالیست که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر تاکنون به هشت هزار و ۸۰۵ تن افزایش یافته‌است. ۲۲ هزار و ۲۴۰ نفر هم در جریان این حملات زخمی شدند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv