وزیر امور خارجه ترکیه از جامعه جهانی خواست که تدابیر پیش‌گیرانه را برای جلوگیری از کشتار و نابودی دو میلیون تن در غزه اتخاذ کند. درهمین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که پکن مشتاقانه منتظر اجرای مؤثر حکم دادگاه لاهه در مورد غزه است. در یک‌صدوشانزدهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم […]

وزیر امور خارجه ترکیه از جامعه جهانی خواست که تدابیر پیش‌گیرانه را برای جلوگیری از کشتار و نابودی دو میلیون تن در غزه اتخاذ کند. درهمین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که پکن مشتاقانه منتظر اجرای مؤثر حکم دادگاه لاهه در مورد غزه است.

در یک‌صدوشانزدهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل به مناطق مختلفت از نوار غزه حمله کرده‌است. این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده‌است که آمار شهدای حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۲۶ هزار و ۶۳۷ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۵ هزار و ۳۸۷ تن افزایش یافته‌است.

درهمین حال، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی نسبت به ادامه تجاوز رژیم اسرائیل بر غزه انتقاد کرد و از جامعه جهانی خواست که تدابیر پیش‌گیرانه را برای جلوگیری از کشتار و نابودی دو میلیون تن در غزه اتخاذ کند: «مردم غزه علاوه بر کشته‌شدن زیر بمباران بی‌رحمانه به‌شیوه‌های مختلف از جمله از طریق گرسنگی و بیماری‌های واگیردار به اسارت گرفته شدند».

وی در بخشی از سخنانش هشدار داد که بسیاری از مردم در غزه به‌دلیل نبود غذا و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند: «ممکن است ده‌ها یا شاید هم صدها هزار نفر به خاطر گرسنگی جان خود را از دست بدهند که این یک بار اخلاقی بسیار بزرگی است که جامعه جهانی توان حمل آن را ندارد».

در حالی وزیر امور خارجه نسبت به بحران گرسنگی در غزه هشدار می‌دهد که کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر متهم شدند. در پی این اتهام، تعدادی از کشورها کمک‌های مالی خود به آژانش آنروا را به حالت تعلیق درآوردند.

همچنان، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفته که به‌زودی با حامیان اصلی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در میانه بحران مالی ناشی از اتهام‌های رژیم اسرائیل علیه برخی از کارکنان این آژانس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که دبیر کل سازمان ملل، روز (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) میزبان این نشست در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک خواهد بود: «چشم‌انداز برای آنروا و میلیون‌ها نفری که نه تنها در غزه بلکه در اورشلیم شرقی در کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه به این نهاد وابسته هستند، خوب نیست. کار حیاتی بشردوستانه که سازمان ملل نه تنها در غزه بلکه در سراسر منطقه انجام می‌دهد، نیاز به حمایت دارد. زندگی مردم به آن بستگی دارد».

از سوی هم، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به حکم دادگاه لاهه در خصوص تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تأکید کرد که پکن مشتاقانه منتظر اجرای مؤثر این حکم است: «این حکم که توسط اکثریت قضات صادر شده، پاسخی به نگرانی گسترده جامعه جهانی در مورد محافظت از مردم عادی و غیر نظامی، کاهش تنش و کاهش بحران انسانی در نوار غزه است».

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان این‌که موضع چین در قبال مسأله فلسطین ثابت و روشن است، افزود که پکن تمام اقدامات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند و با تمام اقداماتی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، مخالف است. وی همچنان تأکید کرد که راه‌حل اساسی برای پایان حملات تل‌آویو به نواره غزه در اجرای طرح راه‌حل دو دولتی نهفته است که می‌تواند مسأله فلسطین را به‌طور جامع، عادلانه و پایدار حل کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv