ارتش رژیم اسراییل می‌گوید که نیروهای هوایی ‌و زمینی این رژیم عملیات‌‌ خود را در نوار غزه گسترش داده‌اند. سخن‌گوی ارتش رژیم اسراییل در یک نشست گفت که نیروهای هوایی این رژیم در حال افزایش حملات گسترده به تونل‌‌ها و زیربناهای حماس در نوار غزه استند. در بیست‌ودومین روز عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی سنگین ‌و […]

ارتش رژیم اسراییل می‌گوید که نیروهای هوایی ‌و زمینی این رژیم عملیات‌‌ خود را در نوار غزه گسترش داده‌اند. سخن‌گوی ارتش رژیم اسراییل در یک نشست گفت که نیروهای هوایی این رژیم در حال افزایش حملات گسترده به تونل‌‌ها و زیربناهای حماس در نوار غزه استند. در بیست‌ودومین روز عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی سنگین ‌و بی‌سابقه‌ای رژیم اسراییل بر غزه شدت یافته‌است. اسامه حمدان از رهبران مقاومت حماس اعلام کرد، حملات زمینی رژیم اسراییل شکست خورده و این رژیم ادعا می‌کند عملیات زمینی برنامه‌‌ریزی ‌‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و وضعیت شرم‌‌آوری قرار ندهد. مقام‌های رژیم صهیونیستی هر بار علی‌رغم آغاز حمله برای ورود زمینی به غزه اعلام می‌کنند که این عملیات اصلی نیست. وزارت دفاع رژیم اسراییل روز (پنجشنبه ۴ میزان) نیز گفته بود که سربازان خود را به هدف حمله به مواضع حماس وارد غزه کرده و از طریق دریا نیز مواضع حماس را هدف حملات خود قرار داده‌است. پس از آن‌که رژیم اسراییل از گسترش حملات هوایی و زمینی به غزه خبر داد، حماس اعلام کرد که نظامیانش با تمام قدرت در غزه آماده مقابله با نیروهای اسراییلی استند: لواهای بخش نظامی حماس و تمامی نیروهای مقاومت فلسطین با تمام قدرت به‌گونۀ کامل آماده مقابله با تجاوزات رژیم اسراییل و شکست تهاجمات آن هستند. نتنیاهو و ارتش شکست خورده‌اش نمی‌‌توانند به هیچ پیروزی نظامی دست یابند.″

درهمین حال، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها، می‌گوید که با دبیرکل سازمان ملل متحد روی طرح سیاسی کار می‌کنند که در چهارچوب آن برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین اقدام شود.

وزیر امور خارجه ایران هشدار می‌دهد که حمایت یک‌جانبه امریکا از رژیم اسراییل شدت جنگ را افزایش می‌دهد و اگر در آینده راه‌حل سیاسی جای‌گزین نشود، احتمال وقوع هر حادثه‌ای در منطقه وجود دارد.

این در حالی‌است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز (جمعه ۵ میزان) با تصویب قطعنامه‌‌ای، خواستار آتش‌بس فوری و پایدار میان رژیم اسراییل و حماس در نوار غزه شد. در این قطعنامه که توسط کشورهای عربی پیشنهاد شده بود، از رژیم اسراییل خواسته شده که دستور تخلیه فلسطینیان از شمال غزه را لغو و اجازه ورود همه ضرورت‌ها، از جمله مواد سوخت به نوار غزه را صادر کند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv