تلاش کارشناسان بین المللی برای بررسی صحنه حملات مظنون شیمیایی در سوریه، به علت تیراندازی به سوی یک تیم ارزیابی سازمان ملل، به تاخیر افتاده است. مأموریت این تیم ، فراهم سازی زمینه بازرسی مأموران سازمان منع تسلیحات شیمیایی، از محلات بود، که مورد حمله قرار گرفتند. براساس گزارشها، در این حادثه کسی زخمی نشده، […]

تلاش کارشناسان بین المللی برای بررسی صحنه حملات مظنون شیمیایی در سوریه، به علت تیراندازی به سوی یک تیم ارزیابی سازمان ملل، به تاخیر افتاده است.

مأموریت این تیم ، فراهم سازی زمینه بازرسی مأموران سازمان منع تسلیحات شیمیایی، از محلات بود، که مورد حمله قرار گرفتند. براساس گزارشها، در این حادثه کسی زخمی نشده، اما تیم مجبور به بازگشت به دمشق شده است. این درحالیست که تیم نه نفره حقیقت یاب این سازمان، از روز شنبه در دمشق منتظر بررسی محل حملات مظنون شیمیایی در سوریه استند. تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای غربی، دولت سوریه را عامل حملات شیمیایی در شهر دوما می دانند، و روسیه را به دستکاری محل این حملات متهم می کنند، اما سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه این هفته در یک گفتگویی اختصاصی گفته است که روسیه در محل وقوع حملات دوما هیچ نوع “دستکاری” نکرده است.