همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان باردیگر این حملات را جنایت ضد بشری خواند و گفت که رژیم اسرائیل سرانجام شکست خواهد خورد. دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید می‌کند که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در پشت پرده برای کارشکنی در مذاکرات تلاش خواهد کرد؛ زیرا به گفته‌ی […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان باردیگر این حملات را جنایت ضد بشری خواند و گفت که رژیم اسرائیل سرانجام شکست خواهد خورد. دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید می‌کند که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در پشت پرده برای کارشکنی در مذاکرات تلاش خواهد کرد؛ زیرا به گفته‌ی وی، آتش‌بس به معنای پایان کار نتانیاهو است.

در ادامه تلاش شماری از کشورهای به‌ویژه قطر و مصر مبنی بر آغاز مذاکرات برای تأمین آتش‌بس در غزه، محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی تأکید کرده‌است که طرح پیشنهادی اخیر برای مبادله اسیران یک طرح مردود و باطل اسرائیلی است و آنرا نمی‌پذیرند. مرداوی تصریح کرد که در این طرح به خواسته‌های فلسطینیان مبنی بر خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه، توقف جنگ، بازگشت بی‌قیدوشرط آوارگان و امدادرسانی و اسکان آوارگان فلسطینی اشاره‌ای نشده‌است.

در همین حال، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی در نشستی، می‌گوید که آتش‌بس، پایان کار نتانیاهو خواهد بود و به این خاطر وی در روند مذاکرات کارشکنی می‌کند:«اسرائیل از حمایت کامل سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای برخوردار شد؛ اما شکست خورد و متحمل شکست تاریخی شد. نتانیاهو در پشت پرده برای کارشکنی در مذاکرات تلاش خواهد کرد، زیرا آتش‌بس به معنای پایان کار او است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید که حادثه دمشق، بزرگ‌ترین تهاجم رژیم اسرائیل علیه مستشاران ایرانی بود. وی همچنان می‌گوید که حمله اسرائیل به کنسلگری ایران در دمشق، تجاوز به خاک ایران بود: «آنچه در دمشق رخ داد، بزرگ‌ترین تهاجم اسرائیل علیه مستشاران ایرانی طی سال‌های گذشته بود. مستشاران ایرانی نقش بسیار بزرگی در کمک به گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی دارند و اسرائیلی‌ها هم از این موضوع آگاهی دارند و هدف قرار دادن این شهدا هم به همین علت صورت می گیرد».

دبیر کل حزب‌الله همچنان تصریح می‌کند که پاسخ دادن ایران به حمله به کنسلگری این کشور در دمشق، طبیعی است: «در تهاجم اسرائیل علیه مستشاران ایرانی دو موضوع جدید وجود داشت. موضوع اول، هدف قرار دادن کنسلگری ایران به عنوان بخشی از خاک این کشور که تجاوز مستقیم علیه ایران محسوب می‌شود. موضوع دوم هم سطح ترور است، زیرا سرلشکر زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود. امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پذیرفته‌اند که پاسخ ایران به تهاجم علیه کنسلگری ایران در دمشق، قطعی است. طبیعی است که ایران به هدف قرار گرفتن کنسلگری این کشور در دمشق، پاسخ دهد».

این در حالیست که وزارت خارجه امریکا به اعلام تاریخ بنیامین نتنیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تهاجم بزرگ نظامیان اسرائیلی بر شهر رفح در جنوب غزه، مخالفت کرده‌است. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به حضور حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی در رفح گفت که تهاجم نظامی بر رفح تاثیر  زیانبار بر غیرنظامیان فلسطینی خواهد داشت و در نهایت امنیت اسرائیل را نیز ضربه خواهد زد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv