همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، جنبش حماس باردیگر این حملات را جنایت ضد بشری خواند و بر مبارزه جدی علیه نیروهای رژیم اسرائیل تأکید کرد. یک عضو جنبش حماس تأکید می‌کند که نبرد اصلی مردم فلسطین با دولت امریکا است. ارتش رژیم اسرائیل در ادامه حملات خود در ماه مبارک رمضان، […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، جنبش حماس باردیگر این حملات را جنایت ضد بشری خواند و بر مبارزه جدی علیه نیروهای رژیم اسرائیل تأکید کرد. یک عضو جنبش حماس تأکید می‌کند که نبرد اصلی مردم فلسطین با دولت امریکا است.

ارتش رژیم اسرائیل در ادامه حملات خود در ماه مبارک رمضان، باردیگر به مرکز درمانی شفا در شهر غزه حمله کرد و با تیراندازی و بمباران شدید، اطراف این مرکز درمانی را هدف حملات خود قرار داد. این سومین بار است که این مرکز درمانی از سوی این رژیم محاصره می‌شود.

در همین حال، محمود المرداوی یکی از مسئولان جنبش حماس، تأکید کرد نبرد اصلی مردم فلسطین با دولت امریکا است و صهیونیست‌ها تنها مجری خواسته‌های دولت امریکا هستند. او تلاش‌های امریکا برای تأمین آتش‌بس در غزه را تلاشی برای فریب افکار عمومی خواند: «طرح امریکا برای فریب افکار عمومی است ما در واقع در حال نبرد با امریکا هستیم که حمایت همه جانبه تسلیحاتی، مالی و سیاسی از دشمن دارد».

المرداوی افزود که جنبش مقاومت از هر فرصتی برای تأمین آتش‌بس به هدف متوقف کردن نسل‌کشی علیه ملت فلسطین استفاده خواهد کرد؛ اما مخالفت با آتش‌بس دائم به معنای اصرار اشغالگران بر جنایت و کشتار است: «دشمن صهیونیستی در واقع مجری خواست دولت امریکا است و ما حاضر به مذاکره مستقیم با آن نیستیم. ما بر اساس خواست میانجی‌ها، دیدگاه خود را ارائه کردیم که در آن کلید‌های دستیابی به توافق تبادل اسیران وجود دارد. هیچ علامت مثبتی درباره این مسائل دریافت نکرده‌ایم. آن‌چه که درباره ارائه پیشنهادی از طرف امریکا مطرح می‌شود، بی ارزش و تبلیغات رسانه‌ای است».

از سوی هم، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از سیاست کشور‌های عربی در قبال جنگ غزه به‌شدت انتقاد کرد: «موضع ما در قبال مظلومیت مردم فلسطین یک موضع دینی و اعتقادی است و هدف سیاسی نیست. خواست ما از کشورهای عربی این است که اجازه ندهند پرواز‌ها از پایگاه‌های جهان عرب انجام شود یا سلاح‌ از آن پایگاه‌ها به اسرائیل منتقل شود. اعراب کارت‌های زیادی در دست دارند، اگر می‌خواستند از آنها استفاده کنند عواقب بزرگی داشت، اما عدم استفاده از این کارت‌ها نشان دهنده وابستگی آنها است».

محمدعلی الحوثی همچین خطاب به امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها گفت که حملات وحشیانه تروریستی شان محکوم و شکست خورده‌است: «ما در حمایت از برادران خود در غزه با امریکا، انگلیس و دشمن اسرائیل مقابله می‌کنیم. ارتش یمن امروز از مانور‌های واقعی در میدان عملیاتی بهره می‌برد که در آن از برادران خود در فلسطین حمایت می‌کند».

این در حالی‌است که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ رژیم اسرائیل تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن شهید و بیش از ۷۴ هزار تن دیگر زخمی شده و همچنان بیش از ۸ هزار پیکر شهدا زیر آوار ساختمان‌ها مانده؛ شهدایی که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv