اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل به‌دنبال انحراف افکار عمومی از توقف جنگ در غزه است. وی تأکید می‌کند که موضع حماس حمایت از منافع و خواسته‌های ملت فلسطین است. اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس با تأکید بر توقف جنگ و تأمین آتش‌بس در غزه می‌گوید که رژیم اسرائیل به‌دنبال […]

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل به‌دنبال انحراف افکار عمومی از توقف جنگ در غزه است. وی تأکید می‌کند که موضع حماس حمایت از منافع و خواسته‌های ملت فلسطین است.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس با تأکید بر توقف جنگ و تأمین آتش‌بس در غزه می‌گوید که رژیم اسرائیل به‌دنبال انحراف افکار عمومی از توقف جنگ در غزه است. وی تأکید می‌کند که موضع حماس حمایت از منافع و خواسته‌های ملت فلسطین است: «دشمن تلاش می‌کند قضیه اسیران را مطرح کند تا از این طریق افکار عمومی را از پایان تهاجم و جنگ علیه غزه دور سازد. موضع ما حمایت از منافع و خواسته‌های ملت فلسطین است. طرح پیشنهادی ما بر توقف جنگ و خروج نیروهای اشغالگر و آغاز مرحله امدادرسانی تأکید دارد».

اسامه حمدان می‌گوید که جنبش حماس طرحی واقعی را در جریان مذاکرات ارائه و نرمش و انعطاف زیادی از خود نشان داده‌است؛ اما به گفته‌ی وی، رژیم اسرائیل هیچ طرحی جز ادامه کشتار و نسل‌کشی در فلسطین ندارد: «ما پیشنهاد دادیم به جز قطر، مصر و امریکا، کشورهای دیگری هم ضامن توافق آتش‌بس در غزه باشند. دشمن صهیونیستی نیت حقیقی خود از حمله به رفح را که نسل‌کشی ملت فلسطین است، نشان داده‌است. تصمیم‌گیری در مورد شرایط پسا جنگ در غزه تنها بر عهده فلسطینیان است و دشمن اشغالگر و حامیان آن اجازه دخالت در این زمینه را ندارند. همه تلاش خود را به‌ کار می‌گیریم و با همه طرف‌ها برای جلوگیری از حمله زمینی به رفح گفت‌وگو می‌کنیم».

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن به‌گونه فشرده با اسرائیل، قطر و مصر همکاری می‌کند تا اختلافات باقی‌مانده برای دستیابی به توافق در زمینه توقف درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس رفع شود: «ما گفت‌وگوهایی داریم که در حال انجام است و من می‌دانم که این مذاکرات در روزهای آینده نیز ادامه خواهند داشت. ما به این مذاکرات متعهد هستیم و تا هر زمانی که لازم باشد برای انجام آن تلاش خواهیم کرد».

از سوی هم، رئیس‌جمهوری مصر در سخنانی بر تداوم تلاش‌های قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه تأکید کرد: «ما درحال تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستیم. ما همچنین تلاش می‌کنیم که به آوارگان جنوب نوار غزه اجازه دهیم به سمت شمال این باریکه حرکت کنند. ما نسبت به خطر حمله اسرائیل به رفح هشدار می‌دهیم».

این درحالی‌است که دفتر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به پاسخ ارائه‌شده جنبش حماس درباره توافق آتش‌بس در غزه، شروط این جنبش را نامعقول دانسته و آن را نپذیرفته‌است. پیشنهاد حماس در مرحله اول شامل آزادی اسیران صهیونیست زن، سال‌مندان و بیماران در ازای آزادی حدود یک‌هزار اسیر فلسطینی است. برپایه این گزارش، پیشنهاد حماس تصریح می‌کند که تاریخ نهایی خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق باشد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv