اسامه حمدان از هبران جنبش حماس می‌گوید که خواست اصلی حماس توقف تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر این رژیم از این منطقه است. در یک‌صدوپنجاهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، ارتش رژیم اسرائیل خانه‌ای را در شهر رفح واقع در جنوب غزه بمباران کرد که در اثر آن تاکنون هفت تن […]

اسامه حمدان از هبران جنبش حماس می‌گوید که خواست اصلی حماس توقف تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر این رژیم از این منطقه است.

در یک‌صدوپنجاهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، ارتش رژیم اسرائیل خانه‌ای را در شهر رفح واقع در جنوب غزه بمباران کرد که در اثر آن تاکنون هفت تن دیگر از فلسطینیان شهید شده و شماری نیز زخمی شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس در تازه‌ترین اظهارات خود تأکید کرد که خواسته اصلی حماس توقف تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر این رژیم، از این منطقه است: «ماه رمضان شاهد تشدید بیشتر تنش‌ها خواهیم بود؛ دشمن می‌داند انفجار اوضاع در قدس به تقابل بیشتری منجر خواهد شد که ممکن است به سراسر سرزمین فلسطین امتداد یابد. خواسته اصلی ما توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از آن و همچنین توقف پرواز جنگنده‌های این رژیم بر فراز غزه و بازسازی آن است».

اسامه حمدان افزود که حماس دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را در نشست قاهره مطرح کرده؛ اما دشمن با آن مخالف است. وی تأکید می‌کند که هنوز نشست‌های قاهره به پایان نرسیده‌است و همه باید بدانند که مقاومت به قاهره نرفته‌است که امتیاز بدهد: «اهدافی را که دشمن از محقق ساختنش در میدان جنگ عاجز بوده‌است، هرگز در مذاکرات به آن دست نخواهد یافت. موضع امریکا در خصوص مشکلات ملت فلسطین و مانع تراشی در مسیر حل آن، موضع جالبی نیست. یکی از اهداف امریکا از تلاش برای توقف تجاوز به غزه قبل از ماه رمضان جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها علیه رژیم اشغالگر است. همچنین هدف امریکا از ایجاد وقفه‌های بشردوستانه، بازآرایی و تقویت مواضع نظامیان دشمن است. فشار امریکا بر اسرائیل برای آتش‌بس هم فقط به خاطر محافظت از این رژیم است نه جانبداری از هیچ طرف دیگر».

وی در بخشی از سخنانش تأکید کرد که مقاومت فلسطین به نبرد با رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد و کمک امریکا به این رژیم مایه‌ی شرمساری برای کابینه این کشور است: «ما به نبرد در میدان ادامه می‌دهیم و در این خصوص استوار هستیم و امریکا و دشمن می‌دانند که گذر زمان به نفع آنان نیست. کمک‌های امریکا به اسرائیل مایهی شرمساری برای کابینه این کشور است چرا که ملت فلسطین با آن کشته می‌شوند».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز رژیم اسرائیل بر غزه تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن شهید و نزدیک به ۷۲ هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv