اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که دشمن صهیونیستی از جنایت‌ها و کشتار به مانند اهرم فشار بر ملت فلسطین برای بازداشتن آنان از حقوق خود استفاده می‌کند. در همین حال، سخنگوی یونیسف می‌گوید که کودکان قربانی اصلی جنگ غزه اند و از سوء تغذیه شدید جان می‌دهند. در یک‌صدوپنجاه‌ودومین روز از عملیات […]

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که دشمن صهیونیستی از جنایت‌ها و کشتار به مانند اهرم فشار بر ملت فلسطین برای بازداشتن آنان از حقوق خود استفاده می‌کند. در همین حال، سخنگوی یونیسف می‌گوید که کودکان قربانی اصلی جنگ غزه اند و از سوء تغذیه شدید جان می‌دهند.

در یک‌صدوپنجاه‌ودومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق جبالیا، النصیرات و دیرالبلح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن تعداد دیگر از فلسطینیان شهید و زخمی شدند. این رژیم همچنان علی‌رغم درخواست‌ها از سوی جوامع جهانی و منطقه‌ای همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و بامداد روز (چهارشنبه، ۱۶ حوت) از بیم ملتهب شدن اوضاع در کرانه باختری در ماه رمضان، به مناطقی در رام‌الله، قلقیلیه و جنین یورش برد و شماری از فلسطینیان را بازداشت کرد.

در همین حال، اسامه حمدان عضو رهبری جنبش حماس بر توقف جنگ و خروج نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه تأکید کرد: «ملت فلسطین هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف جنگ و لغو محاصره نباشد، نخواهد پذیرفت. دشمن صهیونیستی هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده‌است؛ بلکه چهره آن روز‌به‌روز بیشتر تخریب می‌شود. دشمن صهیونیستی از جنایت‌ها و کشتار‌ها همچون یک اهرم فشار بر ملت فلسطین برای بازداشتن آنان از حقوق خود استفاده می‌کند. آن‌چه را دشمن تا به امروز در میدان از تحقق آن عاجز مانده، هرگز روی میز مذاکرات به‌ دست نخواهد آورد. هرگونه عملیات مبادله اسیران تنها پس از توقف جنگ و تحقق تمامی شروط ما ممکن خواهد بود».

اسامه حمدان در بخشی از سخنانش تأکید کرد که نسل‌کشی علیه ملت فلسطین ادامه دارد و دشمن بر هدف قرار دادن کاروان‌های امدادرسانی اصرار می‌کند: «کشور‌های اسلامی و عربی باید تحرک جدی برای توقف نسل‌کشی در غزه داشته باشند. ما خواستار اعمال فشار جامعه بین‌الملل برای بازگشایی گذرگاه‌ها و ورود کمک‌ها به غزه هستیم. دشمن به‌دنبال توقف جنگ و آزادی اسیران خود نیست».

از سوی هم، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین، دو کشتی جنگی امریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌است: «در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و پاسخ به تجاوز امریکا و انگلیس به یمن، نیرو‌های مسلح این کشور، دو کشتی جنگی امریکایی را با چند موشک و پهپاد در دریای سرخ هدف قرار داده‌است. نیرو‌های مسلح یمن در گسترش عملیات خود علیه اهداف دشمنان تا زمانی‌که تجاوزات متوقف و محاصره ملت فلسطین در نوار غزه برداشته نشود، تردید نخواهند کرد».

همچنان سلیم عویس سخنگوی یونیسف می‌گوید که کودکان غزه بیشترین هزینه را در جنگ می‌پردازند و براثر سوء تغذیه شدید جان می‌دهند: «کودکان غزه بیشترین هزینه را در جنگ می‌پردازند و از سوءتغذیه شدید جان می‌دهند. نرسیدن کمک‌ها به شمال نوار غزه، وضع سلامتی کودکان را بدتر کرده‌است. ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان کودکان غزه داریم و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، سنگ محک برای وجدان انسانی است. میزان کمک‌های دریافتی در مقایسه با نیاز مردم غزه بسیار ناچیز است».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز رژیم اسرائیل بر غزه تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن شهید و نزدیک به ۷۲ هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv