همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل در هفتادودومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، جنبش مقاومت فلسطین باردیگر اعلام کرد که رژیم اسرائیل با این‌گونه حملات وحشیانه به اهداف خود نخواهد رسید. اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس سازمان‌های جهانی را به ناتوانی در جلوگیری از کشتار مردم غزه متهم کرد و گفت که این نهادهای […]

همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل در هفتادودومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، جنبش مقاومت فلسطین باردیگر اعلام کرد که رژیم اسرائیل با این‌گونه حملات وحشیانه به اهداف خود نخواهد رسید.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس سازمان‌های جهانی را به ناتوانی در جلوگیری از کشتار مردم غزه متهم کرد و گفت که این نهادهای جهانی باید جلو کشتار غیرنظامیان در غزه را بگیرند.

درهفتادودومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، شهر خان‌ یونس و شهر رفح در جنوب نوار غزه بامداد روز (یک‌شنبه، ۲۶ قوس) هدف حملات هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که درگیری‌های شدید نیز در منطقه خان ‌یونس صورت گرفته‌است.

با این حال، جنبش مقاومت حماس باردیگر اعلام کرد که رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود از تجاوز به نوار غزه شکست خورده‌است.

اسامه حمدان یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در نشستی خبری گفت که در تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه حدود ۱۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند. وی همچنان سازمان‌های جهانی را به ناتوانی در جلوگیری از کشتار مردم غزه متهم کرد و گفت که این نهادهای جهانی باید جلو کشتار غیرنظامیان در غزه را بگیرند: ″در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه حدود ۱۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود از تجاوز به نوار غزه شکست خورد. رژیم ‌اشغال‌گر ۳ تن از اسیران صهیونیست را که از این رژیم کمک خواستند، کشت. لج‌بازی دولت امریکا و ادامه استفاده از حق وتو پیامی منفی از ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی است.″

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که اگر حمله به غزه متوقف نشود، عملیات نظامی یمن گسترش می‌یابد: دشمن اسرائیلی تلفات ناشی از عملیات یمن را پنهان می‌کند. توانستیم، خط دریانوردی به اسرائیل را از طریق دریای سرخ تقریباً به‌صورت کامل تعطیل کنیم.″

از سوی هم، انوارالحق کاکر نخست‌وزیر حکومت مؤقت پاکستان در جریان سفرش به کشمیر نسبت به تشدید حملات هوایی بر غزه واکنش نشان داد و گفت که این حملات نقض صریح حقوق بشر است: هر روزما در مورد غزه سخن می‌گویم و لی کسی گوش نمی‌دهد و در غزه توسط رژیم اسرائیل علیه کودکان فلسطین هولوکاست جریان دارد. در هیچ جای تاریخ سراغ نداریم که کودکان را کسی قتل عام کرده باشد، جز دو مورد و یکی آن به دوران قبل از تولد حضرت موسی علیه السلام بر می‌گردد که توسط فرعون انجام گرفت و دومین آن توسط نتنیاهو در غزه انجام شده‌است. وجدان و ضمیر هر انسانی از بابت آن‌چه که امروز در غزه می‌گذرد، دردمند است.″

این در حالی‌است که ژولیت توما، سخنگوی سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی می‌گوید که به‌‌دلیل ادامه بمباران غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی، امکان کمک‌رسانی به مردم این منطقه وجود ندارد.

ژولیت توما اعلام کرده‌است که این نهاد نمی‌‌تواند به‌دلیل محدودیت‌های امنیتی به آوار‌گان غزه کمک‌‌رسانی‌ کند. به گفته وی، این سازمان یک هزار و ۵۰ پناه‌گاه در بخش‌های مختلف غزه ایجاد کرده‌است، اما این پناه‌گاه‌ها در مقایسه با شمار آور‌گان کافی نیست.

با این حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده که غزه به ناامن‌ترین نقطه در جهان به کودکان تبدیل شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv