جنگنده‌های امریکایی و بریتانیایی در تازه‌ترین حملات خود، دست‌کم سی‌وشش موضع مربوط به حوثی‌ها در یمن را هدف حمله قرار داده‌اند. پنتاگون اعلام کرده که در این حملات ذخیره‌گاه‌ها، سیستم‌های موشکی، پرتاب‌گرها و سایر قابلیت‌های که حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های در دریای سرخ استفاده می‌کردند، هدف قرار گرفته‌‌است. درهمین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن […]

جنگنده‌های امریکایی و بریتانیایی در تازه‌ترین حملات خود، دست‌کم سی‌وشش موضع مربوط به حوثی‌ها در یمن را هدف حمله قرار داده‌اند. پنتاگون اعلام کرده که در این حملات ذخیره‌گاه‌ها، سیستم‌های موشکی، پرتاب‌گرها و سایر قابلیت‌های که حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های در دریای سرخ استفاده می‌کردند، هدف قرار گرفته‌‌است. درهمین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش گفته که این حملات بی پاسخ نخواهد ماند.

جنگنده‌های امریکایی و بریتانیایی دست‌کم سی‌وشش موضع مربوط به حوثی‌ها در یمن را هدف حمله قرار داده‌اند. پنتاگون اعلام کرده که در این حملات ذخیره‌گاه‌ها، سیستم‌های موشکی، پرتاب‌گرها و سایر قابلیت‌های که حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های در دریای سرخ استفاده می‌کردند، هدف قرار گرفته‌‌است.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای گفته است: «این اقدام جمعی پیام روشنی به حوثی‌ها می‌فرستد که اگر حملات غیرقانونی خود به کشتی‌های بین‌المللی و کشتی‌های دریایی را پایان ندهند، عواقب بیشتری را متحمل خواهند شد».

درهمین حال، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات هوایی و موشکی امریکا و بریتانیا به خاک این کشور گفت که حملات متجاوزان بی‌پاسخ نخواهد ماند: «متجاوزان امریکایی و انگلیسی ۴۸ بار مناطقی در شهر صنعا و استان‌های صنعا، حدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار دادند. این‌گونه حملات مانع از این نخواهد شد که نیروها و ملت یمن از حمایت خود از فلسطینیان در برابر اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها دست بردارند و حملات متجاوزان بی‌پاسخ نخواهد ماند».

این در حالی‌است که پس از حمله ارتش رژیم اسرائیل بر غزه، تنش‌ها در شرق‌میانه به‌گونه بی‌پیشنه‌ای افزایش یافته‌است. در تازه‌ترین مورد، امریکا حدود ۸۵ هدف را در عراق هدف قرار داد که این حملات با موج از واکنش‌ها روبه‌رو شده‌است. وزارت امور خارجه ایران گفته‌است که حملات در عراق و سوریه یک اشتباه ماجراجویانه و راهبردی دیگر امریکا است که تنها منجر به افزایش تنش و بی‌ثباتی خواهد شد. دولت عراق نیز پس از این حملات، کاردار سفارت امریکا در بغداد را احضار کرده‌ و در خبرنامه‌ای اعلام کرده که خاک عراق نباید به میدان جنگ برای طرف‌های درگیر تبدیل شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv