نیروهای رژیم اسرائیل در ادامه حملات خود بر غزه، منطقه رفح در نوار غزه را به‌شدت بمباران کرده‌اند. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که این حملات بر چندین خانه مسکونی و ۳ مسجد صورت گرفته‌است. در همین حال، برنی سندرز سناتور دموکرات امریکایی گفت که امریکا در بدترین فاجعه دوران معاصر علیه غزه شریک است. در […]

نیروهای رژیم اسرائیل در ادامه حملات خود بر غزه، منطقه رفح در نوار غزه را به‌شدت بمباران کرده‌اند. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که این حملات بر چندین خانه مسکونی و ۳ مسجد صورت گرفته‌است. در همین حال، برنی سندرز سناتور دموکرات امریکایی گفت که امریکا در بدترین فاجعه دوران معاصر علیه غزه شریک است.

در یک‎صدوبیست‌ونهمین روز جنگ غزه؛ نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه در کم‌تر از یک ساعت، هدف دست‌کم ۵۰ حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داده که بیش از صد تن دیگر از فلسطینیان به‌شمول زنان و کودکان در پی این حملات به شهادت رسیدند. در این حملات ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که در این حملات حدود ۱۴ خانه مسکونی و ۳ مسجد که مملو از شهروندان و آوار‌گان فلسطینی بود، هدف قرار گرفته‌است. به گزارش رسانه‌ها، از میان شهدای این حملات ۱۲ تن آن اعضای یک خانواده بودند. همچنان مدیر بیمارستان ابویوسف النجار شهر رفح گفت که بیمارستان‌های رفح، دیگر ظرفیت پذیرش زخمی‌های حملات هوایی رژیم اسرائیل را ندارد.

در همین حال، برنی سندرز سناتور دموکرات امریکایی در نشست مجلس سنا در واشنگتن گفت که امریکا در بدترین فاجعه دوران معاصر علیه غزه شریک است. این سناتور دموکرات امریکایی تأکید کرد که امریکا جنگ غزه را تأمین مالی می‌کند: «غزه شاهد بدترین فاجعه انسانی است و ما در آن‌چه در آن‌جا اتفاق می‌افتد شریک هستیم. ویرانی غزه بر اثر بمباران اسرائیل، در دوران معاصر بی‌سابقه است».

وی افزود که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از خانه‌های خود در غزه آواره شده‌اند و نمی‌دانند فردا کجا خواهند رفت، ده‌ها هزار کودک هم در غزه با خطر گرسنگی مواجه اند. این سناتور دموکرات امریکا همچنان گفت که نتانیاهو می‌گوید که اسرائیل عملیات نظامی را در رفح آغاز خواهد کرد و این بدان معناست که او ۱.۴ میلیون تن را دوباره مجبور به فرار خواهد کرد: «ما جنگ غزه را تأمین مالی می‌کنیم، بنابراین جنگ امریکا نیز هست و ما در آن شریک هستیم. بایدن می‌گوید آن‌چه در غزه اتفاق می‌افتد باید متوقف شود، پس چرا ما قوانینی را در نظر می‌گیریم که میلیارد‌ها دالر به ماشین جنگی اسرائیل کمک کند؟ اسرائیل بیش از ۲۷ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۶۲ هزار نفر را هم زخمی کرده که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند و این غیرقابل باور است. نباید دو میلیون نفر در غزه به‌دلیل اتهام‌ها علیه کارکنان آنروا گرسنه بمانند».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون، به ۲۸ هزار ۱۷۶ شهید و ۶۷ هزار و ۷۸۴ زخمی رسیده است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv