نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حمله امریکا به خاک این کشور و حمایت از فلسطین، یک نفتکش و کشتی‌های جنگی امریکایی را در دریای سرخ هدف گرفتند. درهمین حال، رئیس‌جمهور برزیل حملات رژیم اسرائیل بر غزه را باردیگر نسل‌کشی توصیف کرد. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد که، نیرو‌های این کشور یک […]

نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حمله امریکا به خاک این کشور و حمایت از فلسطین، یک نفتکش و کشتی‌های جنگی امریکایی را در دریای سرخ هدف گرفتند. درهمین حال، رئیس‌جمهور برزیل حملات رژیم اسرائیل بر غزه را باردیگر نسل‌کشی توصیف کرد.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد که، نیرو‌های این کشور یک نفتکش و شماری از کشتی‌های جنگی امریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ‌‌تأکید کرد که نیرو‌های این کشور با چند موشک دریایی مناسب نفتکش امریکایی «TORM THOR» را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند: «شماری از کشتی‌های جنگی امریکا در دریای سرخ نیز هدف حمله پهپادی نیروی هوایی یمن قرار گرفتند و این حمله‌ها در پاسخ به درخواست‌های ملت یمن برای حمایت و یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین و نیز در پاسخ به تجاوزگری‌های امریکا و انگلیس به خاک یمن صورت گرفت».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ‌‌تأکید کرد که نیروی‌های این کشور با گسترش عملیات ویژه خود بر ضد هدف‌های متخاصم در دو دریای سرخ و عرب و برای دفاع از کشور و ملت یمن و امت اسلامی، با تشدید حمله امریکا و انگلیس مقابله خواهند کرد: « نیرو‌های مسلح به همراه تمامی ملت بزرگ یمن به اجرای وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین ادامه می‌دهند و عملیات نظامی نیرو‌های مسلح یمن تنها در صورتی متوقف خواهد شود که حمله و تجاوزگری‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و محاصره ظالمانه این منطقه پایان یابد».

درهمین حال، لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل باردیگر ‌‌تأکید کرد که رژیم اسرائیل در نوار غزه نسل‌کشی می‌کند: «اقدام رژیم اسرائیل در غزه نسل‌کشی است. هزاران کودک جان باخته و هزاران تن ناپدید شده‌اند. نظامیان نمی‌میرند؛ زنان و کودکان هستند که در بیمارستان‌ها کشته می‌شوند. اگر این نسل‌کشی نیست نمی‌دانم نسل‌کشی چگونه است».

ازسوی هم، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفته‌است که رژیم اسرائیل تاکنون ۱۵۳ مراکز بهداشتی، ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز اولیه بهزیستی را از مدار خدمات رسانی خارج کرده‌است: «این اقدامات رژیم صهیونیستی کار را بسیار دشوار و بدتر کرده‌است؛ زیرا این رژیم همچنان بر چگونگی روند کمک‌های پزشکی ارسالی به نوار غزه سنگ‌اندازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد مواد و تجهیزات پزشکی و دارویی لازم وارد غزه شود. فقط دارو‌ها و تجهیزاتی وارد غزه می‌شوند که بیمارستان‌ها به آن نیازی ندارند؛ زیرا رژیم صهیونیستی با این کار خود می‌خواهد نظام بهداشت و درمان را ناتوان نگه‌دارد که آنان نتوانند به بیماران خدمات رسانی کنند».

این درحالی‌است که وزارت دفاع امریکا اعلام کرد نیروهای امریکا و بریتانیا با پشتیبانی شش کشور دیگر به هژده هدف در هشت منطقه یمن حمله کردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv