همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، سخنگوی وزارت خارجه قطر می‌گوید که نسبت به پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس در غزه خوشبین است. همزمان، وزیر امور خارجه امریکا نیز نسبت به ناامنی غذایی در غزه هشدار داده‌است. در یک‌صدوشصت‌وششمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی رژیم اسرائیل بی وقفه علیه غزه و مردم […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، سخنگوی وزارت خارجه قطر می‌گوید که نسبت به پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس در غزه خوشبین است. همزمان، وزیر امور خارجه امریکا نیز نسبت به ناامنی غذایی در غزه هشدار داده‌است.

در یک‌صدوشصت‌وششمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، حملات هوایی رژیم اسرائیل بی وقفه علیه غزه و مردم تحت محاصره آن ادامه دارد. جنگنده‌های این رژیم همزمان با حملات توپخانه‌ای و تیراندازی‌های گسترده چندین مناطق در شهر غزه و شمال آن را هدف قرار دادند. براساس گزارش‌ها، درپی این حملات، تعداد زیادی از خانواده‌ها در محله الرمال در غرب شهر غزه به‌دلیل تداوم حملات و بمباران به این منطقه، در محاصره قرار گرفته‌اند. همچنان مذاکرات برای تأمین آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران، با میانجی‌گری قطر و مصر هم اکنون در دوحه در حال برگزاری است و تلبیب اخیرا اعلام کرده‌است هیأتی را برای مذاکره به قطر اعزام کرده‌است.

در همین حال، ماجدالانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر می‌گوید که برای صحبت از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه هنوز زود است؛ اما دوحه خوشبین است: «گفت‌وگو‌ها در دوحه متمرکز بر کمک‌های بشردوستانه و دستیابی به توافق آتش‌بس موقت بوده‌است. هنوز برای صحبت از پیشرفت در مذاکرات زود است؛ اما ما در این مورد خوشبین هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنان نسبت به حمله رژیم اسرائیل بر منطقه رفح هشدار داد، جایی که در حال حاضر هزاران آواره فلسطینی در آنجا ساکن اند: «هرگونه حمله به منطقه رفح تاثیر منفی در روند گفتگو خواهد داشت. اشغالگران باید مسئولیت سلامت جانی غیرنظامیان و تأسیسات درمانی را به عهده بگیرد. قطر در تلاش است تا با کمک شرکای منطقه‌ای و جهانی خود ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کند».

از سوی هم، انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نسبت به ناامنی غذایی در غزه هشدار داده‌است. این مقام امریکایی تأکید کرد که در حال حاضر نیاز فوری برای افزایش ورود کمک‌های بشری به قلمرو فلسطینی وجود دارد. بلینکن در یک نشست خبری در فلیپین این اظهارات را مطرح کرد: «بر اساس تخمین ملل متحد این نخستین بار است که ۱۰۰ در صد جمعیت یک قلمرو با ناامنی شدید مواد غذایی مواجه است. ما به کمک‌های بیشتر نیاز داریم، به آن نیاز داریم که پایدار بماند و اگر می‌خواهیم به طور موثر نیازمندی‌های مردم را برطرف کنیم، باید آنرا در اولویت قرار دهیم».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که از آغاز تهاجم اسرائیل تاکنون حدود ۳۲ هزار تن شهید و نزدیک به ۷۴ هزار تن زخمی شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv