آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد یک بار دیگر از ایران، روسیه و ترکیه خواسته است تا تمام تلاششان را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از تشدید خشونت ها در ادلب به کار ببندند. دبیرکل سازمان ملل از هرسه کشور خواسته است تا “از راه افتادن حمام خون”در ادلب جلوگیری کنند. وی با […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد یک بار دیگر از ایران، روسیه و ترکیه خواسته است تا تمام تلاششان را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از تشدید خشونت ها در ادلب به کار ببندند.

دبیرکل سازمان ملل از هرسه کشور خواسته است تا “از راه افتادن حمام خون”در ادلب جلوگیری کنند. وی با تاکید بر این که باید از اماکن غیرنظامی به ویژه شفاخانه ها محافظت شود گفته است که مبارزه با تروریزم از مسوولیت طرفین مخاصمه در احترام به حقوق بین الملل نمی کاهد. به گفته سازمان های بشردوستانه، حمله به ادلب جان سه میلیون تن از جمله یک میلیون کودک را به خطر می اندازد. معاون دبیرکل سازمان ملل پیشتر گفته بود که این حمله میتواند به “تلخ ترین فاجعه انسانی قرن” تبدیل شود. نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی روسیه و ایران عملیات بازپسگیری ادلب را آغاز کرده اند. این شهر آخرین پایگاه عمده مخالفان دولت مرکزی سوریه است که در حال حاضر کنترل بخش اعظم از آن در اختیار گروه تحریر الشام قرار دارد.