در پی شهید شدن هفده فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسراییل، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی یک روز عزای عمومی اعلام کرد. مراسم تدفین تعدادی از فلسطینی هایی که روز جمعه در مرز غزه و اسراییل شهید شدند، امروز برگزار می شود. در اولین روز از اعتراض های شش هفته ای فلسطینی ها […]

در پی شهید شدن هفده فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسراییل، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

مراسم تدفین تعدادی از فلسطینی هایی که روز جمعه در مرز غزه و اسراییل شهید شدند، امروز برگزار می شود. در اولین روز از اعتراض های شش هفته ای فلسطینی ها در مرز غزه و اسراییل، درگیری ‌هایی با نظامیان رژیم اسراییل رخ داد و دست کم هفده فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر هم زخمی شدند. فلسطینی ها تصمیم دارند بر سر حق پناهجویان فلسطینی برای بازگشت به خانه هایشان به مدت شش هفته راهپیمایی کنند. فلسطینی ها در آستانه سالگرد تاسیس رژیم اسراییل، با شعار “راهپیمایی بازگشت”، از دیروز تجمع اعتراضی و تحصن را در مرز غزه با اسراییل آغاز کردند. با این حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد شهادت فلسطینی ها شده است. واکنش دبیرکل سازمان ملل پس آن است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، خواهان اقدام فوری شورای امنیت در این ارتباط شده بود.