سخنگوی سازمان ملل متحد باردیگر از گسترش احتمالی حمله نظامی اسرائیل به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد. درهمین حال، وزیر خارجه آلمان درباره طرح حمله رژیم صهیونیستی به رفح در غزه هشدار داد و آنرا غیرقابل‌توجیه خواند. در یک‌صدوبیستمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم اسرائیل، مناطق مختلفی در از نوار غزه […]

سخنگوی سازمان ملل متحد باردیگر از گسترش احتمالی حمله نظامی اسرائیل به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد. درهمین حال، وزیر خارجه آلمان درباره طرح حمله رژیم صهیونیستی به رفح در غزه هشدار داد و آنرا غیرقابل‌توجیه خواند.

در یک‌صدوبیستمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم اسرائیل، مناطق مختلفی در از نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. نیروهای این رژیم به اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس در کرانه باختری یورش بردند. این در حالی‌است که مبارزان فلسطینی با بمب‌های انفجاری، یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و تعدادی از صهیونیست‌ها را زخمی کرده‌اند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان از گسترش احتمالی حمله نظامی اسرائیل به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه بسیار نگران است: «ما قبلاً شاهد تأثیر اقدامات اسرائیل بر غیرنظامیان در خان یونس بوده‌ایم. یک جمعیت متراکم در جنوب غزه وجود دارد و مردم در شرایطی وخیم در این منطقه زندگی می‌کنند. با توجه به این شرایط، گسترش عملیات اسرائیل در رفح واقعاً بسیار نگران‌کننده است».

از سوی هم، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان درباره طرح حمله رژیم صهیونیستی به رفح در غزه هشدار داد و آنرا غیرقابل‌ توجیه خواند. بائربوک در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی گفت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که عملیات زمینی ارتش این رژیم پس از خان یونس به رفح منتقل خواهد شد که این نگران‌کننده است:«اقدام علیه رفح که محلی پرازدحام بوده، غیرقابل ‌توجیه است. اکثریت قربانیان زنان و کودکان هستند. فقط بیایید تصور کنیم که آن‌ها کودکان ما هستند».

همچنان لیندا توماس گرینفیلد، سفیر امریکا در سازمان ملل متحد ادعا کرد که قطعنامه پیشنهادی الجزایر به شورای امنیت مذاکرات پیرامون توقف درگیری‌ها در غزه را به خطر می‌اندازد. قطعنامه‌ای که الجزایر روز چهارشنبه هفته گذشته به شورای امنیت ارائه کرد، خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه بین اسرائیل و حماس است: «این پیش‌نویس قطعنامه می‌تواند مذاکرات حساس را به خطر بیندازد و تلاش‌های دیپلماتیک جامع و مداوم برای تضمین آزادی گروگان‌ها و دست‌یابی به یک توقف طولانی‌تر درگیری‌ها را که غیرنظامیان و امدادگران فلسطینی به‌شدت به آن نیاز دارند، از مسیر خارج کند».

با این همه، شیخ نبیل قاووق عضو کمیته مرکزی حزب‌الله لبنان می‌گوید که مقاومت برای هر احتمالی آماده است. وی تأکید می‌کند که نیروهای مقاومت فلسطین، پاسخ قوی میدانی به هر نوع تنش آفرینی این رژیم خواهند داشت: «حرف آخر مقاومت در میدان زده می‌شود و تهدیدات، معادلات را تغییر نمی‌دهد. هر نوع توسعه جنگ در لبنان، تنها به معنای گسترش و تعمیق شکست و بن‌بست رژیم صهیونیستی خواهد بود. پاسخ قوی میدانی به هر نوع تنش‌آفرینی این رژیم خواهیم داشت».

این در حالی‌است که وزارت صحت فلسطین اعلام کرده‌است که از آغاز حملات رژیم اسرائیل بر غزه تا کنون، ۲۷ هزار و ۱۳۱ تن فلسطینی شهید و ۶۶ هزار و ۲۸۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv