سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران باردیگر نسبت به جنایت‌های رژیم اسرائیل  در نوار غزه واکنش نشان داد. آقای رئیسی در نشست مشترک خبری با همتای ترکی‌اش، امریکا را متهم کرد که با حمایت از رژیم اسرائیل دستش تا آستین در خون مردم و کودکان غزه آلوده است. در همین حال، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که ظلم و […]

سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران باردیگر نسبت به جنایت‌های رژیم اسرائیل  در نوار غزه واکنش نشان داد. آقای رئیسی در نشست مشترک خبری با همتای ترکی‌اش، امریکا را متهم کرد که با حمایت از رژیم اسرائیل دستش تا آستین در خون مردم و کودکان غزه آلوده است. در همین حال، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که ظلم و جنایت‌های گسترده رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، استاندارد‌های دوگانه سازمان‌های جهانی را به نمایش گذاشته‌است.

در یک‌صدویازدهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل  به مناطق مسکونی نوار غزه از جمله جنوب و مرکز این منطقه حمله کرده و این مناطق را محاصره کرده‌است. درپی این حملات، شمار دیگری از غیرنظامیان در غزه به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

درهمین حال، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به ترکیه برای شرکت در هشتمین نشست شورای‌ عالی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه و با حضور در نشست مشترک خبری با همتای ترکی‌اش باردیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل  بر غزه را جنایت علیه بشریت خواند و گفت که قطع روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم اسرائیل ، از مؤثرترین اقدامات بازدارنده به‌شمار می‌آید. رئیس‌جمهور ایران در این نشست، گفت که امریکا از این رژیم حمایت می‌کند و دست این کشور در خون مردم و کودکان فلسطین تا آستین آلوده شده‌است. وی همچنان ‌تأکید کرد که سازمان ملل متحد نیز در امر جلوگیری از جنایت‌های رژیم اسرائیل  در غزه، ناکام است.

سید ابراهیم رئیسی گفت که امنیت کشورهای منطقه امنیت ایران است و این کشور با تروریسم مقابله می‌کند. رئیس‌جمهور ایران همچنان ‌تأکید کرد که امریکا گروه‌های تروریستی در منطقه را از بهر ناامن‌سازی کشورها حمایت می‌کند.

درهمین حال، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این نشست باردیگر نسبت به عمل‌کرد نهادهای مدافع حقوق بشر در امر جلوگیری از کشتار کودکان در غزه، به‌شدت انتقاد کرد: «ظلم و جنایت‌های گسترده این رژیم علیه فلسطینی‌ها، استاندارد‌های دوگانه سازمان‌های جهانی را به نمایش گذاشت. در مورد عراق نیز ترکیه معتقد به ضرورت مقابله مؤثر، جدی و قاطع با تروریسم است».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده‌است که شمار قربانیان حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوارغزه به ۲۵ هزار و ۷۰۰  شهید و ۶۳ هزار و ۷۴۰ زخمی افزایش یافته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv