رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) تهاجم در حال وقوع در غزه را جنگی علیه کودکان خواند. وی افزود که کودکان کشته‌شده در ۴ ماه گذشته، بیشتر از ۴ سال جنگ در سراسر جهان است. به سلسله نگرانی‌ها درباره حملات رژیم اسرائیل و کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس […]

رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) تهاجم در حال وقوع در غزه را جنگی علیه کودکان خواند. وی افزود که کودکان کشته‌شده در ۴ ماه گذشته، بیشتر از ۴ سال جنگ در سراسر جهان است.

به سلسله نگرانی‌ها درباره حملات رژیم اسرائیل و کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس تهاجم در حال وقوع در غزه را جنگی علیه کودکان توصیف کرد. وی افزود که تعداد کودکانی که در این منطقه فلسطینی در ۴ ماه گذشته جان خود را از دست داده‌اند، از تعداد کودکان کشته‌شده در سراسر جهان در طی ۴ سال جنگ بیشتر است: «با توجه به صحنه‌هایی از جراحات وحشتناک نوزادان و کودکان و تروما‌های ناشی از این جنگ، خواستار آتش‌بس فوری هستیم. شماری دیگر با تهدید دیگری مواجه هستند، که قحطی است. فقط تعداد کمی که خوش شانس تر اند یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند».

درهمین حال، باسم نعیم عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که منتظر واکنش رسمی از سوی میانجی‌گران به طرح پیشنهادی جدید ارائه‌شده از سوی خود درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه اند: «ما هرگز به کمتر از توقف جنگ، بازگشت آوارگان، خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه راضی نخواهیم شد. ما از جایگاه ضعف وارد مذاکرات نمی‌شویم و در مقابل این نتانیاهو است که بحران زده می‌باشد و به علت اهداف شخصی در صدد ناکام گذاشتن مذاکرات است».

وی تأکید کرد که به نتانیاهو و کابیه افراطی او درباره هرگونه اقدام نظامی در رفع هشدار داده شده‌است: «اظهارات مقام‌های کاخ سفید مبنی بر این‌که طرح پیشنهادی حماس نیز در چارچوب مرزهای قرارداد توافقنامه قرار دارد، موید جدی بودن حماس در دستیابی به توافق آتش‌بس است. ما به نتانیاهو و کابینه افراطی وی در خصوص اقدام احمقانه یورش نظامی به رفح هشدار می‌دهیم».

گفتنیست که داده‌های سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت فلسطین در غزه نشان می‌دهد تعداد کودکان کشته‌شده در غزه از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن فراتر رفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv