روسیه اعلام کرده است که اجرای توافق ایجاد چهار منطقه امن در سوریه آغاز شده است. ایران، روسیه و ترکیه، در مذاکرات خود در شهر آستانه قزاقستان توافق کرده اند که با توقف بمباران، مناطقی امن در سوریه ایجاد کنند. الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، اعلام کرده است که از نیمه شب جمعه به […]

روسیه اعلام کرده است که اجرای توافق ایجاد چهار منطقه امن در سوریه آغاز شده است. ایران، روسیه و ترکیه، در مذاکرات خود در شهر آستانه قزاقستان توافق کرده اند که با توقف بمباران، مناطقی امن در سوریه ایجاد کنند.

الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، اعلام کرده است که از نیمه شب جمعه به وقت محلی باید حملات همه طرف ها در این مناطق متوقف شود. بنا به برخی گزارش ها در ساعت های پیش از آغاز اجرای توافق، حملات توپخانه و تبادل آتش در مناطق تحت کنترول مخالفان مسلح رخ داده است. این درحالیست که مخالفان بشار اسد از این توافق انتقاد کرده اند و روشن نیست که هیچ یک از گروه های مخالف مسلح به این توافق پایبند باشد. ترکیه از طرف مخالفان مسلح برای اجرای توافق تضمین داده است، اما ایتلاف اصلی شورشیان این توافق را زیر سوال برده است.