در ادامۀ حملات هوایی رژیم اسراییل بر نوار غزه، سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهوری ایران بار دیگر این حملات را جنایت علیه بشریت خواند. رییس‌جمهوری ایران تاکید کرد که که امریکا دست صهیونیست‌ها را برای جنایت بازتر کرده‌است. در سی‌ودومین روز جنگ غزه بمباران مناطق مسکونی غزه از جمله منازل و بیمارستان‌ها و مکتب‌ها ادامه دارد. سیدابراهیم […]

در ادامۀ حملات هوایی رژیم اسراییل بر نوار غزه، سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهوری ایران بار دیگر این حملات را جنایت علیه بشریت خواند. رییس‌جمهوری ایران تاکید کرد که که امریکا دست صهیونیست‌ها را برای جنایت بازتر کرده‌است.

در سی‌ودومین روز جنگ غزه بمباران مناطق مسکونی غزه از جمله منازل و بیمارستان‌ها و مکتب‌ها ادامه دارد.

سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهوری ایران در نشست خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق بار دیگر نسبت به ادامه حملات رژیم اسراییل بر نوار غزه واکنش نشان داد و گفت که امریکا دست صهیونیست‌ها را برای جنایت بازتر کرده‌است.

رییس‌جمهور ایران در ادامه با توجه به مواضع مشترک ایران و عراق درباره جنایت‌های رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین و غزه، گفت که هر دو کشور تأکید صریح دارند که حملات رژیم صهیونیستی به غزه باید سریع‌‌تر متوقف و با رفع محاصره، کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام شود.

رئیس‌جمهور ایران با بیان این‌که ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که به‌دنبال کمک به غزه و برقراری آتش‌بس هستند، دروغ است و با عمل آنان سازگاری ندارد.

رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد که کشورش آماده هرگونه همکاری با هر اقدامی در سطح کشور‌های اسلامی، کشور‌های منطقه و در عرصه بین‌‌الملل برای جلوگیری از تداوم جنایت‌های رژیم اسراییل برای قتل و کشتار مردم بی‌گناه و مظلوم غزه است.

درهمین حال، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق نیز در این نشست، ضمن محکوم کردن کشتار سازمان‌یافته و دسته‌‌جمعی مردم غزه، حمایت از مبارزه مشروع ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف را موضع اصولی عراق در قبال مساله فلسطین اعلام کرد: سال‌های طولانی است که ساکنان غزه در برابر چشم جهانیان در زندانی بزرگ به سر می‌برند و هیچ کاری برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی درباره این منطقه انجام نمی‌شود. کسانی که خواهان گسترش نیافتن دامنه این بحران به سراسر منطقه هستند، باید با فشار آوردن به رژیم صهیونیستی، این تجاوز و کشتار سازمان‌یافته را متوقف کنند.″

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر مواضع دو کشور، مبنی بر ضرورت توقف سریع بمباران‌ها و کشتار مردم مظلوم غزه و با توجه به تلاش‌های کشور خود برای ایفای نقش سیاسی در این زمینه و همچنین بازگشایی گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، از ارایه پیشنهادی برای تشکیل صندوق بازسازی غزه و آمادگی عراق برای مشارکت در آن، خبر داد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv