سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در نشست مشترک خبری با رییس شورای مصلحت ترکمنستان بار دیگر تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت است. آقای رییسی تاکید کرد که همکاری‌های تهران و عشق‌آباد در دو سال اخیر، از رشد چشم‌گیری برخوردار شده‌است. وی همچنان با اشاره به‌مشکل کم […]

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در نشست مشترک خبری با رییس شورای مصلحت ترکمنستان بار دیگر تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت است.

آقای رییسی تاکید کرد که همکاری‌های تهران و عشق‌آباد در دو سال اخیر، از رشد چشم‌گیری برخوردار شده‌است. وی همچنان با اشاره به‌مشکل کم ‌آبی به‌‌عنوان معضل مشترک کشورهای منطقه تاکید کرد که ایران و ترکمنستان همکاری جدی برای تبادل آب و برق خواهند داشت و این کار در جهت منافع دو کشور و کشورهای منطقه خواهد بود. در همین‌حال، رییس شورای مصلحت ترکمنستان با تاکید بر همکاری کشورش با ایران در حوزه‌های مختلف گفت که سیاست دو کشور مبنی بر آبادانی و صلح جهان است.

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران پس از ظهر روز سه‌‌شنبه در نشست خبری مشترک با قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان بر بهبود روابط دو کشور تاکید کرد. آقای رییسی تاکید کرد که همکاری‌‌های تهران و عشق‌‌آباد در حدود دو سال اخیر، از رشد چشم‌گیری برخوردار شده‌است. رییس‌جمهور ایران تاکید کرد که دو کشور ظرفیت‌های برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی، حمل‌‌ونقل، ترانزیت و امور گمرکی، کشاورزی و علمی و فناوری دارند.

آقای رییسی در این نشست مشترک خبری با اشاره به مشکل کم ‌آبی به‌عنوان معضل مشترک کشورهای منطقه تاکید کرد که کشورهای منطقه در این بخش همکاری و تعامل سازنده‌‌ای داشته باشند. وی همچنان تاکید کرد که ایران و ترکمنستان همکاری جدی برای تبادل آب و برق خواهند داشت و این کار در جهت منافع دو کشور و کشورهای منطقه خواهد بود.

رییس‌جمهور ایران همچنان تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت است و ما به ‌خلاف غربی‌ها که مدعی حمایت از حقوق‌بشر هستند، به ‌شکل جدی و واقعی به‌ دنبال حقوق انسان‌ها است.

در همین‌حال، رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان بر افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف با ایران تاکید کرد. وی همچنان تاکید کرد که سیاست ایران و ترکمنستان مبنی بر آبادانی و صلح جهان است:می‌خواهم تاکید کنم که سیاست خارجی ایران مبنی بر آبادانی و صلح جهان است. ما از این سیاست حمایت می‌کنیم. ما بر بهبود روابط میان این دو کشور متعهد هستیم. همکاری‌ها برای گسترش مناسبات در تمام بخش‌های خیلی سازنده و موثر است. در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، تبادل نظر صورت گرفت. در حوزه انرژی به‌ویژه گاز و برق تبادل نظر صورت گرفت و امیدواریم که در آینده شاهد همکاری بیشتر باشیم″.

رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در بخشی از سخنانش بر گسترش تعاملات فرهنگی به‌ویژه برگزاری جشن نوروز به‌‌عنوان بستری برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌های کشورهای حوزه تمدنی نوروز نیز تاکید کرد.