سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که اوضاع غزه از وضعیت فاجعه‌بار وخیم‌تر است. وی از تمام طرف‌ها خواست که آتش‌بس کنند تا کمک‌های انسانی به این منطقه وارد شود. سازمان ملل متحد با تأکید بر این‌که اوضاع غزه از وضعیت فاجعه‌بار نیز وخیم‌تر است، بر لزوم رسیدن به آتش‌بس برای ورود کمک‌های انسانی […]

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که اوضاع غزه از وضعیت فاجعه‌بار وخیم‌تر است. وی از تمام طرف‌ها خواست که آتش‌بس کنند تا کمک‌های انسانی به این منطقه وارد شود.

سازمان ملل متحد با تأکید بر این‌که اوضاع غزه از وضعیت فاجعه‌بار نیز وخیم‌تر است، بر لزوم رسیدن به آتش‌بس برای ورود کمک‌های انسانی به این منطقه تأکید کرد. استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در نشستی گفت که این سازمان اوضاع انسانی در غزه را شدید توصیف کرد و نسبت به هر نوع عملیات نظامی در رفح هشدار داد. وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها به توافق آتش‌بس تن بدهند: «هر نوع عملیات نظامی در رفح در اوضاع کنونی به نتایج فاجعه بار برای ساکنان این منطقه و همه فلسطینیان منجر خواهد شد و برای وضعیت انسانی نیز فاجعه‌بار خواهد بود. امیدواریم این اتفاق روی ندهد. امیدواریم که همه طرف‌ها به توافق آتش‌بس برسند تا ورود بیشترین میزان کمک‌های انسانی و آزاد شدن اسرا تضمین شود».

در همین حال، نخست‌وزیر بلژیک می‌گوید که مرگ کودکان غزه از گرسنگی قابل قبول نیست. الکساندر دو کرو، در صفحه ایکس خود نوشته‌است که به هیچ وجه قابل قبول نیست که کودکان در نوار غزه از گرسنگی بمیرند: «هر دو طرف باید فوری یک توافق آتش‌بس امضاء کنند. ما از نقش قطر در گفت‌وگو‌های آتش‌بس در غزه و آزادی زندانیان استقبال می‌کنیم».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۱ هزار و ۵۵۳ تن و زخمی‌ها به ۷۳ هزار و ۵۴۶ تن رسیده‌است. وزارت بهداشت غزه تأکید کرد بسیاری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها قرار دارند که دسترسی به آنان ممکن نیست.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv