ساعاتی پس از اینکه رژیم اسراییل از برنامه ‌اش برای ساخت دوهزار و پنجصد واحد مسکونی دیگر در کرانه غربی رود اردن خبر داد، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را به شدت محکوم کردند. سازمان ملل، سه ‌شنبه در بیانیه ‌ای ضمن محکوم کردن طرح ‌های اخیر رژیم اسراییل برای سرعت بخشیدن به […]

ساعاتی پس از اینکه رژیم اسراییل از برنامه ‌اش برای ساخت دوهزار و پنجصد واحد مسکونی دیگر در کرانه غربی رود اردن خبر داد، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را به شدت محکوم کردند.

سازمان ملل، سه ‌شنبه در بیانیه ‌ای ضمن محکوم کردن طرح ‌های اخیر رژیم اسراییل برای سرعت بخشیدن به ساخت وسازها در فلسطین اشغالی تاکید کرد که اقدامات یک‌ جانبه مانعی برای صلح بر اساس راه‌ حل دو کشور است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته است که موضع این سازمان درباره شهرک‌ سازی رژیم اسراییل در کرانه غربی رود اردن و شرق بیت ‌المقدس تغییر نکرده است و دبیرکل این سازمان بانگرانی از اقدامات یک جانبه رژیم اسراییل، آن را غیرقانونی می داند. این درحالیست که سازمان ملل و بسیاری کشورهای جهان شهرک ‌سازی ‌های رژیم اسراییل را اقدامی غیرقانونی و مانعی برای صلح در سرزمین ‌های اشغالی فلسطین می ‌دانند؛ اما دولت جدید امریکا در این خصوص تاکنون سکوت اختیار کرده است.