معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات نماینده امریکا در سازمان ملل متحد در مورد قطع‌نامه تصویب در شورای امنیت، می‌گوید که تمام قطعنامه‌های سازمان ملل قانون بین‎المللی هستند. قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می‌رسند خودبخود به قانون بین‌الملی تبدیل می‌شوند. اما نماینده امریکا در سازمان ملل در […]

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات نماینده امریکا در سازمان ملل متحد در مورد قطع‌نامه تصویب در شورای امنیت، می‌گوید که تمام قطعنامه‌های سازمان ملل قانون بین‎المللی هستند.

قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می‌رسند خودبخود به قانون بین‌الملی تبدیل می‌شوند. اما نماینده امریکا در سازمان ملل در سخنانش، تأکید کرد که قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد در درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه الزام‌آور نخواهد بود.

در همین حال، فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به ادعای نماینده امریکا مبنی بر این‌که قطعنامه آتش‌بس در غزه الزام‌آور نیست، تأکید کرد قطعنامه تصویب‌شده، قانون بین‌المللی و الزام‌آور است و امریکا دارد اشتباه می‌کند: «همه قطعنامه‌های سازمان ملل قانون بین‌المللی هستند، لذا هر چه قانون بین‌المللی الزام‌آور باشد قطعنامه‌ها هم به همان میزان الزام آورند».

از سوی هم، احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی می‌گوید که با توجه به موضع امریکا، امیدی به مذاکرات نیست. وی تأکید تا زمانی‌که امریکا پرونده مذاکرات را با شروطی که مقاومت را محدود می‌کند، اداره می‌کند، امیدی به این مذاکرات نیست: «امریکا و دشمن صهیونیستی نمی‌خواهند کشور فلسطین حتی در یک متر مربع از فلسطین اشغالی تشکیل شود. زیرا باید کاملا هوشیار باشیم ایده‌هایی که مطرح می‌شود، همراه با خباثت زیادی است. هدف آن‌ها دامن زدن به اختلافات بین فلسطینیان است. آنها می‌خواهند مقاومت را مسئول جنایت‌ها در نوار غزه معرفی کنند».

همچنان شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد که امریکا شریک جنایت‌ها در غزه است. این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان می‌گوید که رژیم اسرائیل شکست خورده، سست‌تر و ضعیف‌تر از آن است که بخواهد شروط خود را تحمیل یا تهدیدات خود را علیه لبنان اجرا کند: «دولت امریکا شریک کامل در تهاجم علیه غزه است. در تهاجم علیه غزه، دولت امریکا کاملا مشارکت دارد و در زمینه‌های تصمیم گیری، پشتیبانی و حمایت، مسئول جنگ است».

این در حالیست که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده‌است که شمار تلفات تهاجم رژیم اسرائیل به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۲ هزار و ۴۱۴ شهید و ۷۴ هزار و ۷۸۷ زخمی افزایش یافته‌است. این وزارت گفته که پیکر‌های شماری از شهدا هنوز زیر آوار است و کامندان امدادی امکان بیرون آوردن آنانرا ندارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv