گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می ‌دهد که گروه تروریستی داعش حدود سی هزار عضو دارد که عمدتا در عراق و سوریه متمرکز اند و شبکه جهانی این گروه تهدیدی رو به رشد به شمار می ‌آید. این گزارش که روز دوشنبه انتشار یافت، مدعی است که با وجود شکست داعش در عراق و […]

گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می ‌دهد که گروه تروریستی داعش حدود سی هزار عضو دارد که عمدتا در عراق و سوریه متمرکز اند و شبکه جهانی این گروه تهدیدی رو به رشد به شمار می ‌آید.

این گزارش که روز دوشنبه انتشار یافت، مدعی است که با وجود شکست داعش در عراق و بخش ‌های عمده ‌ای از خاک سوریه به احتمال زیاد، بخشی از هسته این گروه در هر دو کشور باقی خواهد ماند، که حامیان برجسته ‌ای در افغانستان، لیبیا، جنوب شرقی آسیا و غرب افریقا دارد. کارشناسان سازمان ملل درباره گروه القاعده نیز گفته ‌اند که این گروه همچنان مقاومت می ‌کند و همپیمانانی در سومالیا، یمن، جنوب آسیا و منطقه ساحل در افریقا دارد که در مقایسه با داعش بسیار قوی ‌تر اند. در این گزارش همچنان گفته شده، با وجود آن که اخباری از زخمی شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش منتشر شده بود، اما وی همچنان در رأس قدرت این گروه قرار دارد.