جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده‌است که امریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل در مذاکرات پاریس به چارچوب کلی توافق با جنبش حماس برای مبادله اسیران و آتش‌بس احتمالی دست یافته‌اند. منابع امنیتی مصر می‌گویند که قطر از گفت‌وگوها میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس بر سر نهایی شدن توافق آتش‌بس در […]

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده‌است که امریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل در مذاکرات پاریس به چارچوب کلی توافق با جنبش حماس برای مبادله اسیران و آتش‌بس احتمالی دست یافته‌اند.

منابع امنیتی مصر می‌گویند که قطر از گفت‌وگوها میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس بر سر نهایی شدن توافق آتش‌بس در غزه در هفته‌ جاری میزبانی خواهد کرد. رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش داده‌اند که در باره دست‌یابی به یک توافق آتش‌بس، پیش‌رفت‌های صورت گرفته که بر اساس آن ده‌ها تن از گروگان‌ها در بدل رهایی زندانیان فلسطینی آزاد خواهند شد.

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که نمایندگان امریکا، اسرائیل، مصر و قطر در نشست پاریس به تفاهم اساسی دست یافتند که بر مبنای آن اسیران طرفین اسرائیل و حماس آزاد شوند و آتش‌بس مؤقت تأمین شود: «نمایندگان امریکا، اسرائیل، مصر و قطر در نشست پاریس به تفاهم اساسی دست یافتند که بر مبنای آن اسیران طرفین اسرائیلی و حماس آزاد شوند و آتش‌بس مؤقت برقرار گردد و ما به جزئیات آن به دلیل این‌که هنوزهم گفت‌وگوها جریان دارد، نمی‌پردازیم و در زمینه گفت‌وگوهای مستقیم میان مصر و قطر و حماس جریان دارد و در پایان گفت‌وگوها مبادله‌ای اسیران عملی خواهد شد و امیدواریم که در روزهای آینده شاهد توافق ضروری و نهایی در مورد بوده باشیم».

جیک سالیوان در رابطه با تهدیدات رژیم اسرائیل برای حمله به رفح، تأیید کرد که جو بایدن هنوز طرح و برنامه اسرائیل را در مورد عملیات رفح دریافت نکرده‌است: «ما معتقدیم که عملیات رفح نباید بدون برنامه برای حفاظت از غیرنظامیان انجام شود. موضع واشنگتن این است که راه‌حل دو دولتی بهترین راه برای تضمین امنیت اسرائیل است».

از سوی هم، غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، تأکید کرد که رژیم اسرائیل به این باور رسیده‌است که فشار‌های نظامی بر مقاومت فلسطینی در نوار غزه، بی‌نتیجه خواهد بود. وی درباره ابراز خوش‌بینی رسانه‌های رژیم اسرائیل از امکان دست‌یابی به توافق پس از پایان نشست‌ها در پاریس، این ابراز نظرها را نوعی فریب‌کاری دانست که برای ساکت کردن صدای خانواده‌های اسیران رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد: «نمی‌دانم این ابراز خوش‌بینی که با تبلیغات گسترده در رسانه‌های اسرائیل صورت می‌گیرد، از کجا سرچشمه می‌گیرد. هر ساعت، منابع مختلف اسرائیلی در این باره اظهارنظر می‌کنند؛ اما هیچ مقام رسمی اسرائیل، در این باره حرفی نمی‌زند. روشن است که نوعی فریب‌کاری صورت می‌گیرد که شاید برای ساکت کردن صدای خانواده‌های اسیران اسرائیلی است».

این عضو جنبش حماس می‌گوید که آنان خواهان پایان کامل جنگ علیه نوار غزه و عقب‌نشینی کامل نظامیان رژیم اسرائیل از این منطقه اند: «بیشتر آن‌چه در رسانه‌های اسرائیلی نشر می‌شود با واقعیت فاصله دارد و درست نیست و شاید با هدف استفاده سیاسی، مطرح می‌شود. ما خواهان پایان کامل جنگ علیه نوار غزه و عقب‌نشینی کامل نظامیان اشغال‌گر از نوار غزه هستیم. ما می‌خواهیم نظامیان اشغال‌گر به‌صورت کامل از نوار غزه خارج شوند و آوارگان به مناطق خود در سراسر نوار غزه بازگردند. ورود کمک‌ها به نوار غزه و نیز بازسازی هم مطرح است».

این عضو جنبش حماس درباره استفاده رژیم اسرائیل از حضور غیرنظامیان در رفح به‌عنوان اهرم فشاری علیه این جنبش افزود که رژیم همه انواع فشار‌ها را آزموده؛ اما نتایج مثبت نگرفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv