ششمین دور از مذاکرات صلح سوریه تحت نظارت سازمان ملل باهدف یافتن راه ‌حلی سیاسی برای پایان دادن به مناقشه در این کشور روز سه شنبه در ژنف سوییس برگزار می شود. پیش از این پنج دور مذاکرات قبلی با میانجیگری سازمان ملل، میان نمایندگان حکومت دمشق و گروه‌ های مخالف برگزار شد. طرف ‌های […]

ششمین دور از مذاکرات صلح سوریه تحت نظارت سازمان ملل باهدف یافتن راه ‌حلی سیاسی برای پایان دادن به مناقشه در این کشور روز سه شنبه در ژنف سوییس برگزار می شود.

پیش از این پنج دور مذاکرات قبلی با میانجیگری سازمان ملل، میان نمایندگان حکومت دمشق و گروه‌ های مخالف برگزار شد. طرف ‌های درگیر در سوریه همچنین در چهار دور مذاکرات صلح با میانجیگری ایران، روسیه و ترکیه در آستانه، پایتخت قزاقستان شرکت کردند. در جریان این مذاکرات روسیه، ایران و ترکیه، یادداشت تفاهم ایجاد مناطق امن در سوریه را امضا کردند. استفان دیمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری در ژنف، مذاکرات صلح آستانه را نتیجه بخش خوانده و گفته است که، آخرین دور از مذاکرات ژنف در سراسر هفته بر چهار موضوع نحوه اداره کشور، قانون اساسی جدید، انتخابات و مبارزه با تروریزم برگزار خواهد شد.