شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته، طرح صلحی را برای سوریه تصویب کرده  که مطابق آن جدول زمانی برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل متحد تا هژده ماه آینده تعیین شده است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا از این قطعنامه استقبال کرده و گفته است این توافق، تروریست ‌ها را منزوی و راه “گذار […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته، طرح صلحی را برای سوریه تصویب کرده  که مطابق آن جدول زمانی برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل متحد تا هژده ماه آینده تعیین شده است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا از این قطعنامه استقبال کرده و گفته است این توافق، تروریست ‌ها را منزوی و راه “گذار سیاسی” را هموار خواهد کرد. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم رسیدن به یک توافق برای تشکیل حکومت وحدت ملی در شش ماه را امکان پذیر خوانده است. قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان برقراری آتش ‌بس سراسری در سوریه شده و گروه‌ های مخالف مسلح بشاراسد به شمول گروه ترویستی داعش را گروه ‌های تروریستی قلمداد کرده است. در این قطعنامه تأکید شده است در روند صلح سوریه گروه های تروریستی جایی نخواهند داشت.

این برای نخستین بار است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در تلاش برای پایان دادن به جنگ چهار و نیم ساله در سوریه، قطعنامه‌ ای به تصویب می‌ رساند.