شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه تصویب کرده است. این قطعنامه به منظور شناسایی عاملان حملات شیمیایی در این کشور تنظیم شده است. دو سال پیش، در حدود یک هزار و چهارصد تن در حومه شهر دمشق، بر اثر حمله با بمب های حاوی گاز […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه تصویب کرده است. این قطعنامه به منظور شناسایی عاملان حملات شیمیایی در این کشور تنظیم شده است. دو سال پیش، در حدود یک هزار و چهارصد تن در حومه شهر دمشق، بر اثر حمله با بمب های حاوی گاز فاسفورس یا گاز اعصاب، جان خود را از دست دادند. سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است که، تصویب این قطعنامه، پیام روشنی برای کسانی است که، درپی استعمال سلاح های شیمیایی در سوریه استند.

در همین حال، سفیر سوریه نیز گفته است که، دولت سوریه و ارتش هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. به گفته وی، گروه های مسلح بودند که، غیر نظامیان را با مواد شیمیایی سمی و سلاح های شیمیایی، هدف حملات خود قرار دادند.

بر اساس قطعنامه جدید، سازمان ملل، بیست روز فرصت دارد تا هیأیتی را برای تحقیق و شناسایی عاملان این حملات، در سوریه تشکیل دهد.